نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 09:58

افزایش 22 درصدی پروازهای خارجی فرودگاه‌ مشهد در 9 ماهه امسال

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی افزایش 22 درصدی پروازهای خارجی فرودگاه‌ مشهد در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود امانی‌بنی، مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی در بیان آخرین وضعیت میزان تغییرات پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس در ۹ ماهه امسال اظهار کرد: در این مدت ۴۲ هزار و ۲۸۸ پرواز در فرودگاه مشهد نشست و برخاست داشته و ۵ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۸۲۹ مسافر نیز جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: در این مدت ۳۲ هزار و ۷۷۸ پرواز داخلی نیز نشست و برخاست داشته و ۴ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۳۶۸ مسافر داخلی جابه‌جا شده‌اند.

امانی بنی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال ۹ هزار و ۵۱۰ پرواز خارجی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس نشست و برخاست داشته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

  مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۶۱ مسافر پروازهای خارجی در فرودگاه مشهد جابه‌جا شدند که این میزان نیز حاکی از رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد. 

وی ادامه داد: در این مدت بیشترین پرواز داخلی به مسیر مشهد-تهران با ۷ هزار و ۶۳۴ پرواز و یک‌ میلیون و ۶۸ هزار و ۱۸۶ مسافر و بیشترین سهم پروازهای خارجی به مسیر مشهد-نجف با یک‌هزار و ۶۶۷ پرواز و ۲۱۲ هزار و ۸۰ مسافر اختصاص پیدا کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638200

مهمترین اخبار ایران و جهان: