نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 03:02

قاسمپور:جام ملت ها جام شگفتی ها بود

کارشناس فوتبال گفت: در شروع تورنمنت کمتر کسی پیش بینی می کرد که اردن فینالیست مسابقات شود .

ابراهیم قاسمپور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شکست تیم ملی ایران مقابل قطر و فینالیست شدن اردن و قطر در این رقابت ها، اظهار داشت: تقریبا اکثر کارشناسان معتقد بودند که ایران وکره جنوبی فینالیست خواهند شد اما شاید بتوان گفت این دوره جام ملت ها را جام شگفتی ها بود. در شروع تورنمنت کمتر کسی پیش بینی می کرد که اردن فینالیست مسابقات شود یا حتی قطر بتواند دوباره به فینال راه پیدا کند. وقتی مدعیانی مثل ایران، کره جنوبی، عربستان، ژاپن و استرالیا هستند چه کسی فکر می کرد که اردن به فینال برسد؟!

وی افزود: قبل از شروع جام ملت ها نیز من و بسیاری دیگر از اهالی فوتبال گفتیم که تیم ملی در خط دفاعی مشکل دارد اما برخی ناراحت می شدند که چرا انتقاد می شود و شاید تصور می کردند ما می خواهیم چوب لای چرخ تیم ملی بگذاریم! اما در این مسابقات دیدیم که تیم ملی در دفاع چقدر مشکل داشت. از قطر سه گل خوردیم و دو سه گل دیگر هم نخوردیم. قطر ما را خوب آنالیز کرده بود و منطقی تر بازی کرد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به بازی با ژاپن اظهار داشت: یکی از مجریان تلویزیون بعد از برد ما مقابل ژاپن گفت این تیم را له کردیم! درحالیکه این واژه ها خیلی خوب نیست که به کار می بریم اما در آن مسابقه تیم ملی نقشه و برنامه داشت و حتی با وجود غیبت طارمی که تاثیرگذارترین بازیکن تیم ملی بود پیروز شدیم. با ارسال های بلند و استفاده از توپ های سوم موقعیت سازی کردیم وبه ژاپن گل زدیم. این طرح در بازی با قطر جواب نداد باید برای هر مسابقه نقشه خاص آن دیدار را داشت.

قاسمپور افزود: در بازی با قطر می خواستیم با همان روش ارسال های بلند به گل برسیم اما حتی روی این روش در چند ضد حمله غافلگیر شدیم و موقعیت های 4 به 2 یا 4 به یک برای حریف خلق شد. قدرت خط دفاعی قطر و سرزنی مدافعان قطر زیاد بود بازی مستقیم جواب نمی داد. باید به روش دیگری با قطر بازی می کردیم البته شاید بگویند بیرون گود نشسته اند و می گویند لنگش کن! خب نقش دستیاران سرمربی تیم ملی چه بوده؟ آنها چه کردند؟! امسال بهترین فرصت بود که با توجه به حذف مدعیان قهرمانی به فینال می رسیدیم و قهرمان می شدیم. عربستان، ژاپن و استرالیا حذف شده بودند.

این کارشناس فوتبال با توجه به دومین فینال پیاپی قطر گفت: این نکته خیلی مهمی است. آیا قطری که کمتر از یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت قطری دارد واقعا استعدادهایش بیشتر از ماست؟! این کشور کوچک چگونه توانسته دو دوره به فینال جام ملت ها برسد، میزبان جام جهانی و دو دوره جام ملت ها شود؟! قطعا مشکل جای دیگری است مشکل مدیریت ورزش ماست. مربیان مقصر نیستند. من از روز اول هم حامی مربیان ایرانی بودم و هنوز هم هستم اما مربی ایرانی بدون ابزار و امکانات مناسب چه باید بکند؟

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665700

مهمترین اخبار ایران و جهان: