نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 15:30

پروژه های مختلف مسکن را در صدرا عملیاتی خواهیم کرد

استاندار فارس گفت: با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر حل مشکلات شرق شهر صدرا و وجود زمین های غرب این شهر جدید، می‌کوشیم بخش قابل توجهی از قانون جوانی جمعیت، تامین مسکن ایثارگران، اجرای نهضت ملی مسکن و همچنین تامین مسکن نخبگان و نیروهای علمی را در این شهر عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی ایمانیه، در حاشیه جلسه شورای مسکن استان در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: در نشست امروز در خصوص زمین های شرق و غرب شهر جدید صدرا تصمیماتی اتخاذ شد تا بتوانیم هم در قالب طرح نهضت ملی مسکن و هم قانون جوانی جمعیت که یکی از اهداف نظام و دولت است، اقدامات موثری انجام دهیم.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت تامین مسکن مردم و طرح نهضت ملی مسکن، تلاش کرده‌ایم جلسات شورای مسکن استان را هر هفته برگزار کنیم و علاوه بر این از پروژه‌های مختلف نیز بازدید میدانی داشته باشیم.

وی، حمایت از نخبگان و نیروهای ارزشمند علمی را یکی از موضوعات مطرح شده جلسه امروز شورای مسکن استان برشمرد و گفت: نیمی از جمعیت ۱۵۶ هزار نفری متقاضی طرح نهضت ملی مسکن متقاضی دریافت مسکن در شهرستان شیراز هستند.

استاندار فارس گفت: در تمام شهرستان های استان تقریبا زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته و تنها در حوزه شهرستان شیراز که نیمی از ثبت نام کنندگان آن مربوط به شیراز و شهر صدرا است در بحث تامین زمین مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با مصوبات جلسه امروز این مشکلات حل و فصل شود.

بیشترین میزان ساخت مسکن ملی را در فارس داریم

مدیرکل راه و شهرسازی فارس هم در این جلسه  گفت: در این استان بیشترین میزان ساخت مسکن را در کشور داریم و حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی باید ساخته شود.

محمود رضا طالبان افزود: از ۱۶۰ هزار واحد مذکور حدود ۴۵ هزار واحد به شکل یک و ۲ طبقه و ۱۱۵ هزار واحد نیز به شکل چهار طبقه احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین امروز حدود ۱۲ هزار هکتار زمین در فارس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، عدد گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در این استان را ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: تفاهم نامه ای با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان امضا شد تا بتوانیم عمده مصالح ساختمانی که بنا است در این طرح استفاده شود از درون استان تامین شود و این پول در استان به نحوی حفظ شود.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641088

مهمترین اخبار ایران و جهان: