نیوز سیتی!
01 فروردین 1403 - 11:49

۵۰۰ خودروی وارداتی هلال احمر در گمرک بوشهر+فیلم

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به واردات ۲۸۱ خودرو برای جمعیت هلال احمر در سال ۱۴۰۲، گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ خودروی وارداتی هلال احمر در گمرک بوشهر است.

علی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، با اشاره به صادرات بدون احتساب میعانات گازی در 11 ماه سال 1402 اظهار داشت: در این مدت افزون بر 27.7 میلیون تن کالا به ارزش بیش از 9 میلیارد و 795 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن از نظر وزن 11 درصد افزایش و از نظر ارزش 20 درصد کاهش یافته است عمده کالاهای صادراتی را محصولات پتروشیمی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، مواد معدنی، مصالح ساختمانی، سبزیجات و صیفی‌جات دانست.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: این محموله‌ها به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، قطر، سریلانکا، افغانستان و ویتنام صادر شده است.

سلیمانی از ترخیص 619 هزار تن کالا وارداتی به ارزش حدود 2 میلیارد و 26 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این میزان کالای وارداتی نسبت به مدت مشابه سال 1401 از نظر وزنی 7 درصد و ارزشی 12 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این کالاها از طریق کشورهای چین، امارات متحده عربی، فیلیپین، هند، روسیه، جمهوری کره ، سریلانکا ، ژاپن، کانادا و ویتنام وارد گمرک بوشهر شده است گفت: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان ماژول نمایشگر، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ، لاستیک، موز و دیگر لوازم است.

مدیرکل گمرک بوشهر درآمد این گمرک در 11 ماهه سال 1402 را افزون 15 هزار و 804 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در  این میزان درآمد در مقایسه با سال 1401 بیش از 131 درصد افزایش یافته است.

سلیمانی از ترخیص خودروهای امداد و نجات هلال احمر کشور از گمرک بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال 1402 خودروهای وارداتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر به تعداد 281 دستگاه به ارزش بیش از 90 میلیون دلار از گمرک بوشهر ترخیص شده است.

وی اضافه کرد: اکنون حدود 500 دستگاه خودرو وارداتی جمعیت هلال احمر در محوطه بندر بوشهر است که گمرک بوشهر این آمادگی را دارد پس از اظهار کالا، تشریفات گمرکی را در سریع‌ترین و کمترین زمان ممکن انجام دهد.

مدیرکل گمرک بوشهر یکی از مهمترین اولویت‌های گمرک در کنار ارائه خدمت شبانه‌روزی به فعالین اقتصادی و واردات کالاهای اساسی و تقویت صادارت را تسریع در انجام فرآیند ترخیص خودروهای امدادی دانست.

سلیمانی ترانزیت کالا از گمرک بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع ترانزیت در ایجاد رونق و فرصت‌های شغلی جدید در استان ، مشتقات نفتی اقلیم کردستان عراق بعد از عبور از مرز باشماق به گمرک بوشهر وارد شد و بعد از انجام تشریفات ترانزیت گمرکی به کشور امارات ترانزیت خارجی می‌شوند.

وی اضافه کرد: طی یک ماه اخیر تعداد 175 فقره اظهارنامه به وزن افزون بر 187 هزار تن کالا به‌صورت ترانزیت با 8 هزار و 326 دستگاه کامیون به این گمرک وارد شده است و این رویه در ایام نوروز نیز به‌صورت شبانه‌روزی ادامه دارد .

 

.

انتهای پیام/190

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1688944

مهمترین اخبار ایران و جهان: