نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 14:22

آخرین مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو در یزد برگزار شد

مانور تمرینی _آموزشی منطقه مرکز و جنوب کشور روز چهارشنبه با رمز « یا علی ابن ابی‌طالب» با موضوع سیلاب با مشارکت استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد در منطقه چرخاب اشکذر یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسن علی اکبریان، در حاشیه آخرین مانور تمرینی و تبیینی وزارت نیرو در استان، اظهار کرد: این برنامه با هدف اجرای مانور تمرینی آموزشی و هم افزایی و برنامه‌ریزی دقیق برای مقابله با مشکلات طبیعی و غیرطبیعی برگزار شده است.

وی با بیان این‌که این مانور در بالاترین سطح مدیریت بحران و با سناریوی پدیده‌ سیل، صاعقه و طوفان به عنوان محور اصلی این مانور تعریف شده است، افزود: آسیب پذیری سامانه ها، تأسیسات، فرایندها و زیرساخت های مرتبط با آن ها از بزرگ‌ترین چالش ها و موانع پیش روی فعالیت شرکت های تابعه وزارت نیرو است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی این مانور تصریح کرد: در جریان برگزاری مانور تمرینی آموزشی، مشکلات فراروی توزیع و انتقال برق توسط گروه‌های ارزیاب و بازرسی وزارت نیرو و استان یزد شناسایی و بررسی تا در حوادث واقعی به سرعت مشکلات برطرف شود.

جواد محجوبی، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد هم با بیان این‌که برای هر بخش‌های مختلف و دستگاههای متبوع سناریوی‌هایی تعریف شده است گفت: در سناریوی فرضی طراحی شده برای این شرکت در این مانور جاری شدن سیل در مناطق کوهستانی است.

۱۸ ارزیاب برای این مانور در نظر گرفته شده بود که در بخشهای مختلف نسبت به تکمیل چک لیستهای مورد نظر اقدام و پتانسیل‌های شرکت‌های هر استان را ارزیابی کردند.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649288

مهمترین اخبار ایران و جهان: