نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 14:17

بارش برف و باران در برخی از محورهای مواصلاتی اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به بارش برف و باران دربرخی از محورهای مواصلاتی استان گفت: با توجه به لغزنده بودن سطح این محورها رانندگان حتما با سرعت مطمئن تردد کنند.

 علی مولوی، رئیس پلیس راه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با توجه به بارش برف و باران و وجود مه در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان سمیرم و باد شدید در اکثر جاده‌ها به خصوص محورهای شرقی استان و کاهش دید رانندگان، شهروندانی که قصد تردد در این جاده‌ها را دارند حتما تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیرچرخ به همراه داشته و به توصیه‌های ماموران پلیس راه مستقر در طول مسیر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: با توجه به دید نامناسب برای رانندگان در هوای مه آلود، افراد حتما نسبت به روشن و سالم بودن فلاشر، چراغ‌های مه شکن و نور پایین خودرو خود اطمینان حاصل کرده و حواستان به چراغ ترمز خودرویی که در جلوی شما حرکت می‌کند باشد تا فرصت تصمیم گیری و عکس‌العمل مناسب در مواقع توقف ناگهانی خودروی جلویی را داشته باشید.

مولوی تصریح کرد: با توجه به این که رانندگی در شرایط بارانی به دلیل محدودیت دید و لغزندگی جاده‌ها و معابر امری خطرناک محسوب می‌شود و روزهای بارانی و برفی از پرحادثه‌ترین روزهای رانندگی در سال محسوب می‌شود، لازم است رانندگان برای پیشگیری از این حوادث قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و به آن پایبند باشند.

رئیس پلیس راه اصفهان با اشاره به بارش برف و باران دربرخی از محورهای مواصلاتی استان خاطرنشان کرد: رانندگی با سرعت مطمئن لازمه یک سفر ایمن است،  افراد هرقدر هم خود را در رانندگی باتجربه و حرفه‌ای بدانند بازهم ممکن است جاده‌های لغزنده به راحتی کنترل خودرو را از دست راننده خارج کند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648288

مهمترین اخبار ایران و جهان: