نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 02:01

جان کربی: روسیه پدافند هوایی اوکراین را با حملات موشکی انبوه فرسوده می‌کند

سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده روز چهارشنبه گفت که اوکراینی‌ها باید تصمیمات سختی در مورد استفاده از موشک‌های دفاع هوایی بگیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، روز چهارشنبه گفت که اوکراینی‌ها باید «تصمیمات سختی» در مورد استفاده از موشک بگیرند، زیرا روسیه قصد دارد سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین را از طریق حملات موشکی انبوه فرسوده کند.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» آخرین حمله موشکی روسیه بر نیاز حیاتی ایالات متحده برای ادامه کمک به اوکراین تاکید دارد.

کربی گفت: «اوکراینی‌ها مجبور هستند درباره اینکه کدام موشک‌های پدافند هوایی استفاده کنند و کدام را برای یک روز دیگر ذخیره کنند، تصمیم‌های سخت بگیرند و روس‌ها این را می‌دانند.»

او گفت، روسیه با هدف قرار دادن زیرساخت‌ها، تلاش برای شکستن اراده آنها را ادامه می‌دهد.

تحلیل‌های جدید اوکراین نشان می‌دهد که روسیه در شروع  سال ۲۰۲۴ به این سو حملات موشکی گسترده‌ای را در سراسر اوکراین انجام می‌دهد.

 روسیه اخیرا  بزرگترین حمله را در تاریخ جنگ روسیه و اوکراین از نظر شمار تجهیزات هوایی انجام داد. روس‌ها حملات ترکیبی را با استفاده از آنها انجام دادند. اینک سلاح‌های مختلف و همچنین موشک‌های بالستیک به طور گسترده مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته، روس‌ها از تاکتیک کاهش پدافند هوایی اوکراین استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه روس‌ها شمار بسیاری موشک پرسرعت پرتاب می‌کنند، این باعث شلیک بیشتر پدافند اوکراین می‌شود.

مضرترین موشک‌های پرسرعت روسی از نوع «کینژال»، «اسکندر» و موشک‌های اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ است که گاهی روس‌ها آن‌ها را همزمان پرتاب می‌کنند.

هدف روسیه از بین بردن پدافند هوایی اوکراین است. روس‌ها در هر حمله گسترده چندین موشک ضد رادار را نیز پرتاب می‌کنند. این یک سلاح ویژه برای انهدام سامانه‌های پدافند هوایی است که به دلیل سرعت فراصوت، سرنگونی آن دشوار است.

همزمان یگان موشکی روسیه تعداد زیادی موشک پرسرعت به اهدافی فراتر از کی‌یف می‌کند و این یک مشکل است زیرا سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته برای حفاظت از پایتخت اوکراین متمرکز شده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648944

مهمترین اخبار ایران و جهان: