نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 09:17

پیش‌بینی حضور ۸ هزار نفر در اعتکاف کرمانشاه

رئیس ستاد اعتکاف استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ۳۷ مسجد استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۸ هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

عباس سروری، رئیس ستاد اعتکاف استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری؛ مراسم معنوی اعتکاف یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ۳۷ مسجد استان، ادامه داد: در شهر کرمانشاه مساجد جامع و چهارمین شهید محراب برای خواهران، مسجد آل‌آقا برای دانش‌آموزان دختر، دانشگاه رازی برای دانشجویان خانم، مسجد حاج شهبازخان و مسجد النبی برای بزرگسالان، مسجد عمادالوله برای جوانان دانش‌آموز، پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد اعتکاف استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع ۱۳ مسجد برای بانوان و مابقی برای آقایان اختصاص یافته است، گفت: امسال در تعدادی از روستاهای شهرستان‌های کرمانشاه، سنقر، صحنه، اسلام‌آباد غرب، گیلانغرب و... نیز مراسم اعتکاف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۸ هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

سروری تصریح کرد: ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب مراسم اعتکاف در استان با حضور خیل عظیمی از جوانان و قشرهای مختلف مردم برگزار خواهد شد.

محافل سخنرانی، برنامه‌های قرآنی، مداحی، فرهنگی و برگزاری مسابقات از جمله برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده که سروری به آن اشاره و بیان کرد: گروه‌های تخصصی از روحانیون که در حوزه اعتکاف تخصص دارند از قم دعوت شده که در کنار شرکت‌کنندگان حضور خواهند یافت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647800

مهمترین اخبار ایران و جهان: