نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 09:52

۳۵۰ هزار واجد شرایط رای در حوزه انتخابیه نیشابور

فرماندار نیشابور گفت: تعداد ۳۵۰ هزار نفر در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه واجد شرایط رای دادن هستند.

مهدی دونده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: برآورد جمعیت در نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه براساس اطلاعات گرفته شده از اداره ثبت‌احوال و رصدی که از خانه‌های بهداشت انجام شد در کل حوزه ۵۴۰ هزار و ۶۲۰ نفر است.

فرماندار نیشابور ادامه داد: از کل جمعیت تعداد ۲۷۵ هزار و ۷۱۶ نفر مرد و تعداد ۲۶۴هزار و ۹۰۴نفر بانوان هستند، همچنین واجدین شرایط رای در کل حوزه انتخابیه ۴ شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه ۳۵۰هزار نفر است که امکان دادن رای را با توجه به شرایط قوانین و مقرارت دارند.

وی ابراز کرد: برآورد جمعیت شهرستان نیشابور در سال ۱۴۰۲، ۳۶۰هزار و ۶۲۰ نفر است و برآورد جمعیت شهر نیشابور ۲۶۴ هزار و ۳۷۵ نفر است. که از این تعداد برآورد واجدین شرایط رای‌دهی امسال در شهرستان نیشابور ۲۵۲ هزار و ۳۴۵ نفر است.

دونده با ذکر این مطلب که تعداد آقایان واجد شرایط رای ۱۲۸هزار و ۶۹۶ نفر و تعداد بانوان واجد شرایط رای ۱۲۳هزار و ۶۴۹ نفر است، اضافه کرد: در کل حوزه انتخابیه ۴ شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه ۴۴۱ شعبه اخذ رای داریم که تعداد کل شعب ثابت در ۴ شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه ۲۸۱ شعبه ثابت است.

فرماندار نیشابور تشریح کرد: تعداد شعب سیار در ۴ شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه ۱۶۰ شعبه و تعداد ۲۱۹ شعبه شهری و ۲۲۲ شعبه روستایی در ۴ شهرستان ذکر شده داریم. همچنین تعداد کل شعب در شهرستان نیشابور ۲۷۷ شعبه و تعداد شعب در شهر نیشابور ۱۷۶ شعبه است.

وی عنوان کرد: تعداد شعبه ثابت در شهر نیشابور ۱۷۰ شعبه و تعداد شعبه سیار ۶ شعبه، تعداد شعبه روستایی ۱۰۱، تعداد شعبه ثابت ۲۲ و تعداد شعبه سیار ۷۲ شعبه است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656644

مهمترین اخبار ایران و جهان: