نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 09:12

افزایش 100 درصدی شمار معتکفان در زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: امسال شمار معتکفان این استان در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی یافت که این مهم نشان دهنده توجه عموم به فریضه مهم اعتکاف است.

حجت الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهارداشت: امسال مراسم اعتکاف با شرکت ۸ هزار معتکف در بیش از ۲۰۰ مسجد شهری و روستایی استان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به استقبال بالای نوجوانان و جوانان زنجانی از مراسم اعتکاف، امسال اشاره کرد و اظهار داشت: حضور این قشر فعال و پویای جامعه در اعتکاف امسال نمود بیشتری داشت.

وی ادامه داد: طبق آمارها 4 هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این رخداد معنوی شرکت داشتند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته یک‌ هزار و ۲۰۰ نفر بود که افزایش بیش از چهار برابری نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام احمدی یادآور شد: از مجموع ۲۱ مسجد اختصاص یافته به امر اعتکاف در شهر زنجان ۱۵ مسجد با محوریت دانش‌آموزی و مابقی نیز مربوط به مادران و کودکان و آقایان بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: مراسم معنوی اعتکاف یکی از بهترین‌ فرصت‌ها برای خلوت کردن سه روزه با خداوند متعال است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری حلقه‌های معرفتی، مسابقات فرهنگی، بازی‌های تشکیلاتی، برگزاری محفل قرآنی دانش‌آموزی، مشاوره تحصیلی و روانشناسی از جمله برنامه‌های اعتکاف دانش‌آموزی بود.

حجت الاسلام احمدی از تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی به ویژه شهرداری و سپاه استان بابت همکاری در برگزاری مراسم اعتکاف قدردانی کرد.

مراسم معنوی اعتکاف طی سه روز پنجم تا هفتم مصادف با ۱۳ تا ۱۵ رجب در مساجد هدف استان زنجان برگزار شد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655288

مهمترین اخبار ایران و جهان: