نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 12:20

سالگرد شهید سیدفاضل موسوی‌امین در اهواز برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت رزمنده جبهه مقاومت شهید مدافع حرم سیدفاضل موسوی‌امین با حضور اقشار مختلف مردم در اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیین بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت رزمنده جبهه مقاومت شهید مدافع حرم سیدفاضل موسوی‌امین با حضور اقشار مختلف مردم در اهواز دیار شهید بیژن ماسوریان و شهید خالد ماموسیان برگزار می‌شود.

این برنامه روز دوشنبه نهم بهمن‌ماه سال 1402 از ساعت 18 آغاز می‌شود که که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این آیین معنوی حضور می‌یابند.

آیین بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت رزمنده جبهه مقاومت شهید مدافع حرم سیدفاضل موسوی‌امین در مسجد امام خمینی(ره) واقع در شهرک رزمندگان اهواز برگزار می‌شود که جمعی از جوانان و نوجوانان خوزستانی نیز در این محفل نورانی شرکت می‌کنند.

سردار حسن نوعی‌اقدم از فرماندهان جبهه مقاومت و برادر شهیدان سلیم و سلمان نوعی‌اقدم آیین بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت رزمنده جبهه مقاومت شهید مدافع حرم سیدفاضل موسوی‌امین سخنرانی می‌کند.

در این آیین که اجرای آن بر عهده سیدهاشم لطیفی است مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) احمد طرفی مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌کند و سیدکریم موسوی نیز به قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید می‌پردازد.

شهید سیدفاضل موسوی‌امین فرزند سیدجلال نخستین شهید مدافع حرم شهرک رزمندگان اهواز است که در تاریخ یکم اردیبهشت ‌ماه سال 1364 به ‌عنوان فرزند نخست خانواده، دیده به جهان گشود.

پس از هجوم تکفیری ‌ها به کشورهای اسلامی این جوان باغیرت عرب به کشور سوریه رفت و به دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه خاتون(س) پرداخت.

پس از حضور در سوریه شهید سیدفاضل موسوی‌امین در هشتم بهمن‌‌ماه سال 1396 به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش بعد از پنج ماه به وطن بازگشت.

آئین تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم سیدفاضل موسوی‌امین روز پنج‌شنبه 31 خردادماه سال 1397 از مقابل مسجد امام خمینی(ره) شهرک رزمندگان اهواز برگزار شد و هزاران نفر از مردم خوزستان با این شهید وداع کردند.

پس از برگزاری آئین تشییع، سیدفاضل موسوی‌امین به گلزار شهدای اهواز انتقال یافت و در قطعه شهدای مدافع حرم در کنار دیگر شهیدان آرام گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651900

مهمترین اخبار ایران و جهان: