نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 13:07

چمران: فرهنگ شهادت را از امام حسین(ع) به ارث برده‌ایم

رئیس شورای شهر تهران گفت: فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی را از امام حسین(ع) به ارث برده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار رئیس شورای شهر تهران که صبح امروز در بیت‌الزهرا(س) صورت گرفت، اظهار کرد: اتفاقی که در استان رقم خورد زوایای وجودی شهید سلیمانی را بیشتر نمایان کرد و در صحنه عمل محسوس است.

وی افزود: نگاه اول شهید سلیمانی یک نگاه نظامی است و ابتکاری که شهید سلیمانی در جبهه مقاومت به خرج داد منسجم کردن نیروهای مقاومت در کشورهای سوریه و لبنان بود که همه ماموریت‌ها به‌خوبی در این کشورها در حال انجام بوده و هست.

امام جمعه کرمان در ادامه توضیح داد: تاثیرات شهید سلیمانی در حوزه فرهنگ نیز بوده و در انفجار کرمان به وضوح شاهد بودیم که عمق محبوبیت شهید سلیمانی و اسوه و الگو بودن او در جامعه و در همه زوایای زندگی مردم اثر مثبت گذاشته است تا جایی که ۱۴ نفر از شهدای گلزار اهل سنت و افغانستانی و مقید به شهید سلیمانی بودند و خون سنی و شیعه را در کنار هم قرار داد که نشان دهنده اثر فرهنگی شخصیت تربیت شده دینی شهید سلیمانی است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این دیدار ضمن تسلیت حادثه تروریستی گلزار گفت: شاید تا به‌حال کسی شهادت را به‌عنوان عمل فرهنگی در جامعه بیان نکرده است ولی با نگاه دقیق‌تر به مسائل دینی متوجه می‌شویم که شهادت و قیام امام حسین(ع) نیز یک حرکت فرهنگی بوده که قرن‌ها در کشورهای اسلامی وجود دارد و فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی را از امام حسین(ع) به ارث برده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به سخن شهید سلیمانی که ما ملت امام حسینیم افزود: شهادت حرکتی فرهنگی و ماندگار و اثرگذار است که آن را بیش از ۱۴۰۰ سال از شهادت امام حسین(ع) در سراسر کشورهای اسلامی شاهدیم و هرچه جلوتر می‌رود اثرات آن عمیق‌تر می‌شود.

 در این دیدار خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی نیز حضور داشتند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635000

مهمترین اخبار ایران و جهان: