نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 09:34

هدف‌گذاری برای افزودن ۲۰۰۰ کلاس به فضای آموزشی استان اردبیل

استاندار اردبیل با تأکید بر انجام بازدیدهای مرتب از مدارس و رصد مستمر اقدام مدیران مدارس در راستای ارتقای کیفیت تحصیلی، از هدف‌گذاری برای افزودن ۲۰۰۰ کلاس به فضای آموزشی استان به‌منظور جبران عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: انجام بازدیدهای مرتب از مدارس و ارزیابی نحوه تدریس و مدیریت مدارس مورد تأکید بوده و رصد مستمر اقدام مدیران مدارس در راستای ارتقای کیفیت تحصیلی و ارائه برنامه از سوی آن‌ها برای ارتقای وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، ضروری است.

وی افزود: با توجه به تشکیل کارگروه تربیتی و پرورشی مردمی، استفاده از این فرصت به‌منظور اجرای برنامه‌های مختلف تربیتی و پرورشی برای دانش‌آموزان مورد تأکید است.

برنامه‌های تربیتی و تبیین ابعاد انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان در اولویت قرار گیرد

استاندار اردبیل با یادآوری قرار گرفتن در آستانه دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و دستاوردهای این انقلاب، از جمله موضوعاتی است که در حوزه تربیتی و پرورشی باید دانش‌آموزان ما از آن آگاهی یابند.

عاملی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات، تصریح کرد: تبیین ضرورت مشارکت رأی اولی‌ها در انتخابات دارای اهمیت بوده و توجه حوزه تربیتی و پرورشی به این موضوع ضروری است.

وی گفت: با توجه به کم بودن سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل، برای افزودن ۲۰۰۰ کلاس درس با مشارکت دولت، خیرین و منابع مولدسازی به فضاهای آموزشی استان هدف‌گذاری شده است که در صورت عدم تحقق این هدف، وضعیت پایین سرانه آموزشی در آینده پایدار می‌ماند.

ضرورت حمایت از بهسازی و فعالیت مدارس غیرانتفاعی

استاندار اردبیل با اشاره به فعالیت مدارس غیرانتفاعی و تحصیل ۱۵درصد از دانش‌آموزان در این مدارس، اظهار کرد: اگر تقاضا برای احداث مدارس غیرانتفاعی با رعایت تمام موارد باشد، استقبال می‌شود.

عاملی تصریح کرد: با توجه به اهمیت رعایت موارد فنی و ایمنی، آموزش‌و‌پرورش باید برای حمایت از بهسازی و هم‌چنین راهنمایی و تذکر موارد ایمنی به مدیران مدارس غیرانتفاعی، اقدام کند.

وی با اشاره به تشکیل بنیاد سوادآموزی مرحوم حجت‌الاسلام پناهی از فعالان حوزه نهضت سوادآموزی در استان اردبیل، بیان کرد: حفظ نام و راه انسان‌های ارزشمند اقدامی شایسته در راستای پاسداشت فرهنگ و علم است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بنیاد مذکور در ادامه راه سوادآموزی متناسب با نیاز روز فعالیت می‌کند، گفت: این بنیاد برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در خصوص سواد با تعریف عصر حاضر و افزایش آگاهی‌های عمومی در خصوص عملیاتی کردن دانسته‌های فرد، فعالیت خواهد کرد.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635644

مهمترین اخبار ایران و جهان: