نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 12:43

جاسوسی کوآدکوپتر اسرائیلی بر فراز غزه کار دست تل‌آویو داد

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی با انتشار یک ویدئو از تخلیه اطلاعاتی یک فروند کوآدکوپتر پیشرفته رژیم صهیونیستی و استفاده از آن برای جدیدترین عملیات ویژه خود علیه اشغالگران در خان یونس خبر داد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «عملیات توپخانه‌ای علیه مقرهای تجمع نظامیان و خودروهای اسرائیلی در خط مقدم پیشروی در مرکز خان‌یونس را با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از یک کوآدکوپتر ارتش اشغالگر انجام دادیم». این جدیدترین موضوع در ویدئوی منتشر شده توسط شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی سرایا القدس بود.

 

 

شاخه نظامی جهاد اسلامی با انتشار صحنه‌هایی از عملیات توپخانه‌ای جدید خود، اعلام کرد اطلاعات مهمی را  از کوآدکوپتر EVO Max ۴T که در حال جاسوسی بر فراز غزه بود به دست آورده و با تکیه بر آن، این عملیات توپخانه‌ای ویژه را انجام داده است. 

 

 

در این ویدئو همچنین صحنه‌هایی از پایش میدانی صورت گرفته توسط این کوآدکوپتر منتشر و اعلام شد که پس از تجزیه و تحلیل، مختصات مکان‌های فرود بالگردهای دشمن برای تخلیه کشته‌شدگان و مجروحان مشخص شد. 

 

 

سرایا القدس یکشنبه پیش با صدور بیانیه‌ای از هدف قرار دادن یک فروند کوآدکوپتر ارتش رژیم صهیونیستی از نوع EVO Max ۴T خبر داد. در این کوآدکوپتر سیستم های دید دوچشمی سنتی ترکیب شده و به یک دوربین تصویربرداری حرارتی با وضوح بالا و نیز یک لیزریاب برای تعیین مختصات با دقت بالا GPS مجهز شده است. فناوری رادار موج میلیمتری نیز موجب می‌شود تا وضوح تصویر بالایی از اجسام حتی در شرایط کم نور یا بارانی ارائه کند. 

 

 

سرتیپ فایز الدویری تحلیلگر نظامی و راهبردی شبکه الجزیره در تحلیل ویدئوی جدید سرایا القدس گفت: کوآدکوپتری که سرایا القدس به غنیمت گرفته حاوی اطلاعات مهمی بوده و این نشان می‌دهد که این کوآدکوپتر سقوط نکرده بلکه برای تخلیه اطلاعاتی، فرود آورده شده است.

 

 

به گفته او، این اقدام مزایای زیادی برای مقاومت به همراه دارد، نخست، به دست آمدن اطلاعات مقرهای ارتش اشغالگر و شناسایی مناطق مختلف تصویربرداری شده و سپس هدف قرار دادن آن است و دوم این‌که مقاومت با استفاده از مهندسی معکوس می‌تواند قابلیت‌های خود در ساخت پهپادها را توسعه دهد. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646900

مهمترین اخبار ایران و جهان: