نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1403 - 17:21

راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل

چهارمین قطار مسافربری ۵ ستاره قم - مشهد و بالعکس با تکیه بر توان و تولید داخل راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، غلامحسین دباغ با اشاره به راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری 5 ستاره قم - مشهد و بالعکس گفت: صفر تا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت این قطار افزود: این قطار 4 تخته و 5 ستاره بوده که ظرفیت آن 320 نفر است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم عنوان کرد: زمان حرکت قطار مذکور از قم ساعت 15:45 و از مشهد ساعت 20:45 خواهد بود و حرکت آن به‌صورت یک روز در میان است.

وی با اشاره به ویژگی زائرپذیری قم، عنوان کرد: راه‌آهن قم ظرفیت بالایی در افزایش قطارهای مسافربری به خصوص در بین شهرهای زیارتی دارد.

به گزارش تسنیم، راه‌آهن قم بیش‌از 509 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 15 ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از 28 هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از 15 هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه 50 رام قطار مسافری و 30 رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1703600

مهمترین اخبار ایران و جهان: