نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 11:46

رونق کارخانه قند قهستان در دستور کار دستگاه‌های اقتصادی خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: رونق کارخانه قند قهستان در دستور کار دستگاه های اقتصادی استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در دیدار مدیران کارخانه قند قهستان اظهارداشت: کارخانه قند قهستان از قدیمی ترین واحدهای تولیدی شرق کشور است که احیای آن از مطالبات جدی مردم عزیز شهرستان مرزی درمیان در سال های گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه مردم موضوع احیای کارخانه قند قهستان را در جرین سفر رئیس جمهور به شهرستان درمیان مطرح کردند ادامه داد: با دستور ویژه رئیس جمهور، پیگیری های جدی استاندار و تلاش مدیران کارخانه قند قهستان و مسوولان کشوری و استانی، این واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشت.

به گفته وی کارخانه قند قهستان در کمتر از ۱۲۰ روز پس از دستور رئیس جمهور احیا شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: راه اندازی مجدد این کارخانه علاوه بر رونق منطقه، سبب تثبیت جمعیت و کمک به معیشت مرزنشیان خواهد شد.

اشرفی متذکر شد: در ادامه مسیر نیز مسوولان اقتصادی استان در راستای چارچوب وظایف قانونی پیگیری لازم را برای رونق این واحد به کار خواهند بست. 

وی ادامه داد:  باتوجه به سیاست های دولت سیزدهم و تأکیدات  استاندار، دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با واحد های تولیدی برای حل مشکلات در چارچوب قانون  هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622744

مهمترین اخبار ایران و جهان: