نیوز سیتی!
12 اسفند 1402 - 12:00

فعالیت ۱۲۷۰۰ شناور در طرح سفرهای نوروزی

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:۱۲۶۰۰ قایق گردشگری، ۵۰ شناور مسافری و ۴۸ لندینگ کرافت در بنادر برای ارائه خدمات به مسافران در آمادگی کامل قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، الله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به تمهیدات سازمان بنادر و دریانوردی برای طرح سفرهای نورزی 1403 اظهار کرد: در زمان اجرای طرح سفرهای نوروزی ( 24 اسفند تا 17 فروردین 1403) 12هزار و 600 قایق گردشگری، 50 فروند شناور مسافری و 48 فروند لندینگ کرافت در بنادر شمالی و جنوبی برای ارائه خدمات به مسافران در آمادگی کامل قرار دارند. 

وی با اشاره به رشد 17 درصدی جابجایی مسافر در بنادر از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه،‌ گفت: پیش‌بینی می‌شود در سفرهای نوروزی، جابجایی مسافر در مقایسه با نوروز سال 1402 بالغ بر 5 درصد افزایش یابد.

وی یادآور شد: در طرح سفرهای نوروزی 1402 (از 24 اسفند تا 15 فروردین) حدود 6.5 میلیون سفر و گردشگری دریایی انجام شد که شامل 3 میلیون و 514 هزار و 252 نفر و تعداد گردشگری دریایی صورت گرفته برابر 2 میلیون و 939 هزار و 700 نفر بود. 

عفیفی‌پور با اشاره به نرخ گذاری بلیت قایق‌های گردشگری گفت: نرخ گذاری در حوزه اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی نیست. بلکه استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نرخ را تعیین می‌کنند و مدیران کل بنادر استان‌ها برای ارائه نکات فنی در جلسات نرخ گذاری شرکت می‌کنند.  برای سفرهای نوروزی 1403 با همکاری سازمان‌های میراث فرهنگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در ترمینال‌های بنادر شمالی و جنوبی غرفه‌هایی با ماهیت ارائه خدمات فرهنگی و گردشگری ایجاد می‌شوند. 

وی با بیان این‌که حجم عمده سفرهای دریایی در استان هرمزگان و بیشتر به جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام و بعد جزیره کیش از بندر چارک و بندر آفتاب است، تصریح کرد: در طول اجرای طرح سفرهای نوروزی 1800 نیروی کار به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند و برای انجام عملیات نجات و پشتیبانی نیز 180 فروند شناور تحت مالکیت سازمان بنادر و دریانوری، اتحادیه تعاونی قایق داران، اتحادیه‌های مسافری و گردشگری، همچنین نیروهای انتظامی و نظامی برای مواقع اضطرار، پیش‌بینی شده است. 

وی به تدوین طرح خدمات سفرهای دریایی در بنادر ذیل ستاد سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: چگونگی ارتباطات و خدمات مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی از دستگاه‌های عضو ستاد سفرهای نوروزی 1403 از جمله هلال احمر، هواشناسی، شهرداری‌ها و… در این طرح مشخص شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1681000

مهمترین اخبار ایران و جهان: