نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 18:03

امام جمعه موقت کرمانشاه: 9 دی‌ماه نمایش اوج بصیرت ملت ایران است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوان فاطمی‌نسب امام‌جمعه موقت کرمانشاه در خطبه این هفته نماز جمعه 8دی‌ماه گفت: 9 دی‌ماه سال 88 روزی است که مردم با حضور میلیونی خود بصیرت خود را به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوان فاطمی‌نسب امام‌جمعه موقت کرمانشاه در خطبه این هفته نماز جمعه  8دی‌ماه، یکی از ارزشمندترین صفات الهی و انسانی که خود وجود خدای متعال متصوف به این صفت است، صفت غیرت دانست و اظهار کرد: خدای متعال غیرتمند است، خدای متعال غیور است و می‌فرماید اگر انسانی از این صفت برخوردار نباشد و بهره‌مند نشود انسان غیرتمندی نیست،

وی افزود: خدای متعال انسان غیرتمند را به خاطر وجود این صفت دوست دارد و دوباره می‌فرماید به خاطر غیرتش تمام کارهای زشت رو اعم از آشکار و پنهان تحریم فرموده است.

امام‌جمعه موقت کرمانشاه تقویت فضایل اخلاقی را یکی از وظایف انسان در زمان حیاتش دانست و تصریح کرد: انسان غیرتمند باید تمام تلاش خودش را به کار ببندند تا فضائل اخلاقی را به معنای واقعی کلمه در وجود خود تقویت کند تا صفات حسنه را تا صفات نیکو را که باعث تعالی معنوی انسان و باعث تقرب انسان به خداوند متعال می‌شود را در وجود خودش نهادینه کنند.

وی ادامه داد آیات و روایات را بررسی می‌کنیم می‌بینیم ارزشمندترین صفتی که خدا به آن عشق می‌ورزد و علاقه‌مند است در وجود یکایک بندگان خودش باشد، غیرت هست، غیرت نسبت به دین، اسلام، ناموس، ملی و ...از مصادیق غیرت است که باید تلاش کنیم نسبت به دین و مسائل دینی غیرت و تعصب داشته باشیم.معنا کرد و گفت:انسان غیرتمند باید نسبت به ناموس خودش حساس باشد نسبت به مباحث دینی حساسیت داشته‌ باشد، لذا اگر درجایی متوجه شد که به دین و یا دستورات دین و قرآن توجه نمی‌شود، باید زود از خودش حساسیت نشان بدهد و از خودش غیرت نشان بده تا ان‌شاءالله موردعنایت و توجه خدای متعال قرار بگیرد.

وی گفت: اولیا الهی هم همه غیرت داشتند و غیور بودند، اگر ما دم از اسلام زدیم و نسبت به دین و دستورات دین و قرآن بی‌تفاوت بودیم پیامبر(ص) می‌فرماید خداوند بینی این مؤمنین را به خاک می‌مالد.

خطیب موقت جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه غیرت از ایمان است خاطرنشان کرد: امروزه در جامعه اسلامی همه آحاد جامعه و مردم باید نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوت نباشند، نسبت به حجاب، آموزه‌های دینی، نوامیس باید غیرت از خود نشان دهند.

* امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه ذاتی و دینی مؤمنین و مؤمنات است.

وی گفت: امروز خطاب به من شیعیان و مسلمانی است که دین را خوب یاد گرفته اما در مقابل عمل خوب عمل نمی‌کند بوده و در کلام امیر‌المؤمنین(ع) آمده است که «خدا لعنت می‌کند کسی را که غیرت نورزد». صفت غیرت باعث عاقبت‌به‌خیری انسان می‌گردد، بی‌غیرتی نسبت به دین، ارزش‌ها مورد خشم خداوند است، غیرت دینی، ملی، ناموس مسلمانان چیزی است که دین نسبت به آن تأکید می‌کند.

فاطمی نسب مؤمنین را به مراقبت و حراست از ناموس خود در مقابل تهاجمات دشمن سفارش کرد و گفت: اینجاست که مؤمنین به آن امر ذاتی و وظیفه دینی خودشان که امربه‌معروف و نهی از منکر است توجه نمی‌کنند، آن مردی که دست ناموس خود را می‌گیرد و در کوچه، بازار و مجالس می‌چرخاند و جامعه اسلامی را به سمت ابتذال می‌برد این شخص مورد لعن خدا و پیغمبر خدا قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: هم مسئولین و متولیان امر فرهنگی، هم مردم مسووول‌اند توجه ویژه‌ای نسبت به این مسئله داشته باشند، الحمدالله ملت ما، ملت غیوری است ولی گاهی بعضی از برنامه‌ها و دام‌های شیطان باعث شده است که انسان غافل شود.

*9 دی روزی است که مردم بصیرت خود را با حضور میلیونی به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه دوم نماز جمعه به حماسه 9 دی و روز بصیرت اشاره کرد و گفت: فردا روزی است که ملت شریف، ملت مقتدر، ملت عزتمند ما در طول تاریخ بارهای بار مانند آن را امتحان پس دادند.

وی گفت: مهم‌ترین ویژگی بصیرت مردم است، مهم‌ترین خصوصیت ملت تبعیت از امام جامعه و مسلمین است و همین امر باعث شده است که در هرجایی و زمانی اگر فتنه‌ای شکل بگیرد با هدایت و رهبری حکیمانه امام جامعه از فتنه‌ها سربلند بیرون می‌آیند.

خطیب جمعه این هفته بیان کرد: در سال ۸۸ فتنه عظیمی که دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی به سرکردگی آمریکا جنایت‌کار طراحی کردند و عوامل داخلی آنان نقش پیاده کردن سیاست‌های شیطانی آنان را داشتند و تمام تلاش خود را به کار بستند برای اینکه قطار انقلاب اسلامی را متوقف کنند.

وی اذعان داشت: ۸ ماه علیه انقلاب، اسلام و پرچم‌دار این نظام توطئه و صف‌آرایی کردند و به دنبال متوقف کردن و به هم زدن این انقلاب بودند اما دیدیم در ۹ دی‌ماه ملت عزیز و امام‌حسینی متوجه شدند، این‌ها انتخابات و تقلب در انتخابات را بهانه‌ای برای برهم زدن اصل نظام دارند، وقتی ملت متوجه شد این‌ها به ساحت مقدس امام حسین (ع) جسارت می‌کنند در این روز ملت به خیابان آمدند و حضور میلیونی مردم باعث نابودی آن فتنه ۸ ماهه شد، پیروز آن روز ملت شریف ایران اسلامی بود.

*تفکر حاج قاسم، امروز به یک مطلب تبدیل‌شده است و فراموش‌شدنی نیست.

یکی از مهم‌ترین وظایف نخبگان حوزوی و دانشگاهی، شخصیت‌های جامعه یادآوری تاریخ تلخ آن زمان برای دشمن است، گاهی دشمن تلاش می‌کنند از ضعف حافظه مردم استفاده کنند، وقتی امام جامعه می‌فرماید: امروز باید تبیین کنید، یکی از وظایف ما در این سنگرها تبیین حوادثی که باعث شد ۸ ماه سنگین‌ترین خسارت‌ها را بر ملت وارد کنند، است.

امروز همگی باید از ابعاد فتنه‌های دشمنان هشدار دهیم، نگذاریم حوادث فراموش شود، ۹ دی‌ماه روزی است که ملت عزیز ما در اوج بصیرت از انقلاب دفاع کردند و امروز نیز وظیفه ما دفاع از انقلاب است که ان‌شاءالله در اوج بصیرت قرار بگیریم.

در آستانه چهارمین سالگرد سردار بزرگ مقاومت حاج قاسم سلیمانی هستیم، یاد آن سردار اسلام و ولایت را گرامی می‌داریم، مکتب حاج قاسم نه‌تنها در داخل کشور بلکه در سایر کشورها و قلب اروپا در حال تربیت سرباز است.

 دشمن به‌زعم باطل خود که می‌خواهد با شهادت سردار بزرگ می‌تواند در منطقه سیاست‌های شیطانی خود را پیاده کند اما امروزه مکتب حاج قاسم برای دشمن خطرناک‌تر از خود حاج قاسم است.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619944

مهمترین اخبار ایران و جهان: