نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 11:49

آبرسانی به 200 روستا تا پایان سال 1402

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلات استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال آبرسانی به 200 روستا به پایان می‌رسد که از این تعداد پروژه 150 روستا تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کرمانشاه ضمن اشاره به اقدامات انجام‌شده درزمینه‌ی آب‌رسانی روستایی اظهار کرد: بنا شد که در طی دو قرارداد طرح‌های آب‌رسانی روستایی و حمایت‌های مالی لازم آن صورت پذیرد.

وی افزود: قرار شد 349 روستا توسط اداره آبفا استان کرمانشاه تحت پوشش قرارداد شود، بااعتباری بالغ‌بر با 314 میلیارد تومان که به آن اختصاص‌یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق مرحله دوم قرارداد 511 روستا بااعتبار 1920 میلیارد تومان صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد در حال حاضر در قرارداد اول بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی داریم و داریم تلاش می‌کنیم که تا پایان سال 200 روستا را به افتتاح برسانیم در قالب این پروژه‌ها.

داودی با تصریح این‌که در قرار دوم هم که ان‌شاءالله به‌زودی می‌خواهیم شروع کنیم، گفت: در همین دی‌ماه آغاز عملیات اجرایی در خصوص آب‌رسانی روستاها در قالب قرارداد دوم شروع خواهد شد.

860 روستا تا پایان 1405 طرح‌های آب‌رسانی آن به اتمام می‌رسد.

وی گفت: برنامه به‌صورت 3 ساله هست که ما بتوانیم که طی 3 سال باید بتوانیم این پروژه‌ها را ساماندهی کنیم تا نیمه اول سال 1405 بتوانیم مجموعاً 860 روستا در قالب دو قرارداد به اتمام برسانیم.

رضا داودی در خصوص سهم دولت و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در اجرای طرح‌های آب‌رسانی خاطرنشان کرد: 30 درصد سهم از کل اعتبار 1920 میلیارد تومانی مربوط به سهم اعتبارات استانی است که آقای استاندار متعهد شدند پرداخت کنند و 70 درصد مابقی آن مربوط به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) پرداخت خواهد شد.

وی اشاره‌ای به مشخص شدن دو معین برای استان کرمانشاه داشت و بیان کرد: در استان کرمانشاه دو معین برای اجرای طرح‌ها داریم، معین اول سازمان بسیج سازندگی که ذیل سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه که 6 شهرستان شامل شهرستان‌های شرقی سنقر، صحنه، هرسین و کنگاور و اسلام‌آبادغرب را انجام می‌دهد و 8 شهرستان باقیمانده توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف هست که در حال انجام پروژه هستند.

داودی در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا داریم که تا دهه فجر 150 روستا را افتتاح پروژه داشته باشیم و این آمار تا پایان سال به 200 روستا می‌رسد.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619600

مهمترین اخبار ایران و جهان: