نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 16:21

توزیع ۲۵ هزارتن انواع کودهای شیمیایی در چهارمحال و بختیاری

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال وبختیاری از توزیع ۲۵ هزار تن انواع کودهای شیمیای طی ۱۰ ماهه ابتدایی امسال در استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن مهدوی از توزیع ۲۵ هزار تن انواع کودهای شیمیایی طی ۱۰ ماهه ابتدایی امسال در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این میزان شامل انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال وبختیاری ادامه داد: بر اساس سهمیه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی امسال باید ۳۲ هزار تن کود در استان توزیع شود و تا کنون ۷۵ درصد این برنامه‌ریزی محقق شده است.

وی افزود: از این میزان ۱۷ هزار و ۹۲۰ تن ازته، ۳ هزار و ۹۶۰  تن فسفاته و ۳ هزار و ۵۷ تن پتاسه است که با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها توسط ۴۵ کارگزار فعال فروش نهادهای کشاورزی از طریق صدور حواله در سامانه پایش توزیع شده است.

مهدوی اضافه کرد: طی سال جاری بیش از ۵۹ هزار و ۶۳۳ فقره حواله الکترونیک برای ۵۴ محصول زراعی و باغی صادر شده که این تعداد شامل ۴۲ هزار و ۱۱۲ حواله برای محصولات زراعی و ۱۷ هزار و ۵۲۱ فقره برای محصولات باغی است.

وی عنوان کرد: سامانه پایش مواد کودی امکان رصد، کنترل سریع و به‌ روز نوع کود، مقدار و افراد تحویل‌ گیرنده را فراهم می‌کند.

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال وبختیاری خاطرنشان کرد: کودهای یارانه‌ای موجود در انبار استان قبل از توزیع آزمایش و آنالیز می‌شود و کشاورزان می‌توانند با اطمینان کامل از این کودها که با برند شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عرضه می‌شود استفاده کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642800

مهمترین اخبار ایران و جهان: