نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 12:29

برگزیدگان جایزه انتخاب کتاب سال بوشهر معرفی شدند

برگزیدگان سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر معرفی و در آیینی با حضور مسوولین استانی و کشوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، وحید حیدری معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر صبح امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان جایزه انتخاب کتاب سال بوشهر، اظهار داشت:  پس از فراخوان سومین جایزه کتاب سال بوشهر در ۱۰ مرداد سال جاری و پایان مهلت ارسال آثار، ۸۲ اثر در حوزه‌های تاریخ، جغرافیا، ادبیات، فلسفه و علوم اجتماعی به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود: این آثار توسط هیئت داوران در خانه کتاب و ادبیات ایرانیان مورد بررسی قرار گرفت و نویسندگان و مؤلفان بومی مجاز بودند کتاب‌های انتشار یافته خود را در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در این دوره شرکت دهند.

حیدری ابراز داشت: هیئت داوران این دوره، ۳ اثر را به عنوان برگزیده و ۵ کتاب از مولفین بوشهری را شایسته تقدیر دانستند که امروز به صورت ویژه از تلاش و زحمات آنها تجلیل خواهد شد. 

وی ادامه داد: همچنین در بخش ویژه این رویداد نیز از دو نویسنده باتجربه و بزرگ بوشهری تجلیل می‌شود. 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: از نظر ما همه آثار برگزیده هستند و این به واسطه تالیفات فاخر است. 

برگزیده‌های سومین جایزه کتاب سال بوشهر به شرح زیر است:

بخش ادبیات: حسن مختارزاده با کتاب "لابلای سنگ‌های خاکستان"

بخش زبان: حسین جواهری با کتاب "نگره‎ای بر زبانزدها و اندرزها"

بخش علوم اجتماعی: مرتضی کرمی با کتاب "تاریخ تحلیلی آموزش و پرورش"

شایستگان تقدیر:

بخش تاریخ و جغرافیا: مسعود عرب‎‎زاده و فاطمه تن با کتاب " گزارش‌های سفرنامه‌نویسان و نمایندگان سیاسی خارجی از بندر بوشهر"

بخش علوم اجتماعی: علی حاجیانی با کتاب "دید‌ه‌بانی بر شورای امنیت سازمان ملل متحد در حقوق و روابط بین‌الملل"

بخش نثر معاصر: گالیا توانگر با کتاب "چشم‌‎‌های خانه‌نشین"

بخش فلسفه و روانشناسی: مهدی جمالی با کتاب "علم‎النفس از منظر فلسفه و دین"

بخش تاریخ: یوسف جمالی با "کتاب سفرنامه انتظار"

برگزیدگان افتخاری:

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با کتاب "معصومه آل محمد شرح زیارت بزرگ بانوی کرامت"، سید کوچک هاشمی‌زاده با کتاب "فرهنگ واژگان گویش دشتی"

سخنرانی سیدحسین جعفری، آمنه رمضانی، حمید مرادی و محمود خدری دربارۀ آثار تازه‌ تألیف‌شان، پخش کلیپی از توضیحات الهام بهروزی فعال و کارشناس حوزه کتاب درباره اهمیت جایزه کتاب سال، شعرخوانی مصیب یحیایی با موضوع «غزه» از دیگر برنامه‌های سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641800

مهمترین اخبار ایران و جهان: