نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 15:37

امدادرسانی نیروهای عملیاتی هلال‌احمر زنجان به بیش از 2 هزار مصدوم

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از وقوع ۶۸۵ حادثه خبرداد و گفت: امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این استان به ۲۱۶۳ مصدوم در ۹ ماهه گذشته از سالجاری امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمکت‌اله هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 9 ماهه امسال ، ۵۳۶ مورد جاده‌ای، ۲۲ مورد آتش‌سوزی جنگل و مراتع، ۲۳ مورد کوهستان، ۱۳ مورد سیل و آبگرفتگی و حوادث دیگری اعم از ریزش آوار، خدمات شهری و حضوری ثبت شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان  افزود: در ۹ ماهه گذشته از سال‌جاری6 هزار و 45 نفر تحت‌تاثیر حوادث قرار گرفته‌اند که از این تعداد به 2 هزارو  165 مصدوم امدادرسانی شده و ۱۱۹ نفر نیز توسط نیروهای هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی از رهاسازی ۲۲ مصدوم محبوس در خودروها توسط نجاتگران‌هلال ‌احمر خبرداد و تاکید کرد: ۷۵ جان‌باخته در صحنه تصادف‌های جاده‌ای به عوامل قضایی تحویل داده شده‌اند. 

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: نیروهای عملیاتی در جریان ۱۳ مورد سیل و آبگرفتگی در سطح استان به ۴۵۷ متاثر از این حادثه امدادرسانی کردند.

وی گفت: در این عملیات‌های امدادرسانی ۳ هزار و ۹۰۷ نیروی عملیاتی در قالب یک‌هزار و ۳۱۳ تیم امداد و نجات با بکارگیری ۶۴۹ دستگاه آمبولانس، ۵۰۲ خودروی ست نجات، ۸۱ خودروی کمک‌دار و ۲ فروند بالگرد به ۲۱۶۵ مصدوم خدمات‌ ارائه دادند.

هاشمی در خصوص اعزام پایگاه‌های امداد و نجات برای امدادرسانی در حوادث بیان شده خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی پایگاه‌های امدادونجات جاده‌ای غزال با ۱۴۳ حادثه، عوارضی زنجان_قزوین ۸۱ حادثه و شهید صنعت‌کار و شمال‌غرب با ۶۳ حادثه از چهار پایگاه استان زنجان بودند که بالاترین آمار ماموریت‌ها را در ۹ ماهه گذشته از سال جاری ثبت کردند.

 انتهای پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642044

مهمترین اخبار ایران و جهان: