نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 14:45

کلنگ‌زنی ۷ زمین چمن و ۲ سالن ورزشی در همدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از کلنگ‌زنی هفت زمین چمن و دو سالن ورزشی در همدان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی حقیقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات ورزش و جوانان اظهار کرد: امسال چهار طرح ورزشی با ۲۳۵ میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این ایام هفت زمین چمن و دو سالن ورزشی نیز کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: امیدواریم افتتاح این پروژه‌ها به افزایش سرانه ورزشی استان کمک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۴۳ طرح راکد ورزشی استان احیا و فعال شده و همچنین ۶۰ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی همدان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته تحولات خوبی در بازسازی اماکن ورزشی استان داشتیم، خاطرنشان کرد: در همین راستا فضاهایی که قدمت بالای بیش از دو دهه داشتند، بازسازی اساسی شدند.

حقیقی از تعمیر و تجهیز سالن ورزشی تختی، زمین چمن مصنوعی شهید شمسی‌پور، کفپوش سالن شهید سلیمانی، کفپوش سالن ورزشی کوثر، زمین چمن‌های‌ رزن و اسدآباد و چندین استخر شنا در شهرستان‌های مختلف خبر داد.

وی با اشاره به افتتاح‌ طرح‌های عمرانی این اداره در دهه فجر بیان کرد: یکی از این طرح‌ها افتتاح زمین چمن مصنوعی فوتبال سرکان است که کار احداث آن سال ۸۹ در زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع آغاز و برای آن تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به ترویج ورزش باستانی در استان همدان تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون سه سالن باستانی در مریانج و نهاوند به بهره‌برداری رسیده و سالن باستانی فامنین نیز با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال دهه فجر امسال در اختیار علاقمندان به این ورزش قرار می‌گیرد.

وی گفت: یکی دیگر از این طرح‌ها مرمت و بازسازی زمین چمن آزادی اسدآباد که کار بازسازی آن سال ۹۸ آغاز شده و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

حقیقی تاکید کرد: همچنین زمین چمن مصنوعی فیروزان نهاوند با ۱۶ میلیارد ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: به برکت دهه مبارک فجر کلنگ احداث زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای چشین شهرستان همدان، زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستاهای آق تپه، قطارقوئی، آقبالق آقداق و حصارقوجه باغی شهرستان کبودرآهنگ، زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال اشترمل شهرستان تویسرکان، زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال کرفس شهرستان درگزین، سالن رزمی ملایر و سالن سقف کوتاه دمق رزن به زمین زده خواهد شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654488

مهمترین اخبار ایران و جهان: