نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 17:18

بهره‌برداری از ۸۹ طرح کشاورزی هم‌زمان با دهه فجر در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌زمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۸۹ طرح کشاورزی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: هم زمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۸۹ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۶۵۱ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم زمان با ایام الله دهه فجر هفت مجتمع شیلات و ۲ پروژه انتقال و تامین آب کشاورزی نیز در شهرستان اردل کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌های کشاورزی در چهارمحال و بختیاری برای ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

بیش از ۴ هزار تن ذخیره شکر و برنج در چهارمحال و بختیاری 

برزگر با اشاره به تامین کالاهای ضروری مردم در ماه مبارک و ایام پایان سال، اضافه کرد: بیش از ۴ هزار تن شکر و برنج در استان ذخیره‌سازی انجام شده است و هر مقدار نیاز بازار باشد، تزریق می‌شود و مشکلی برای کمبود کالاهای مورد نیاز وجود ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به برداشت مطلوب چغندرقند کارخانه قند چهارمحال و بختیاری امسال بیش از ۵۰ درصد شکر استان را تولید کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تامین میوه عید نوروز و خرما برای ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: بیش از پنج تن خرما و میوه شب عید خریداری شده است که نیمه دوم اسفندماه ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار توزیع می‌شود.

وی در خصوص تامین گوشت قرمز مردم نیز یادآور شد: نیاز روزانه استان ۳۰ تن است که از طریق کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود اما برای تنظیم بازار و کاهش قیمت، گوشت قرمز منجمد توزیع می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654788

مهمترین اخبار ایران و جهان: