نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 11:08

تسهیلات اشتغالزایی کم‌بهره به خانواده زندانیان کردستان پرداخت شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خواستار پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای ایجاد مشاغل خانگی به خانواده‌های زندانیان و افراد آسیب دیده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزاد پیشکاری صبح امروز در دیدار با مدیرکل زندان‌های کردستان با تاکید براینکه ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های وزارت کار است، اظهار کرد: تسهیلگری در این زمینه به ویژه پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای ایجاد مشاغل خانگی به خانواده‌های زندانیان و افراد آسیب‌دیده ضروری است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، ایجاد اشتغال و حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های زندانیان از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

پیشکاری، فرهنگ‌‌سازی حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان را در ادارات، سازمان‌ها، مراکز خصوصی و اصناف و بازاریان را ضروری خواند و افزود: زندان‌ها باید به مراکز فرهنگی و آموزشی تبدیل شوند چراکه با آموزش، فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و مطبوعات، زمینه پذیرش زندانیان در جامعه فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: کسب درآمد برای خانواده‌های زندانیان و ایجاد اشتغال و امنیت شغلی زندانیان در پایان دوران محکومیت ضروری و مانع از بازگشت آنها به سمت بزه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های ادارات تابعه وزارت کار در استان و بخش خصوصی در راستای کمک به اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده‌ها بهره گرفته شود، گفت: اشتغال زندانیان در زمان حبس علاوه بر ایجاد امید و انگیزه کافی برای آزادی و ورود به جامعه موجب بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های آنان می‌شود.

مجتبی محمدی مدیرکل زندان‌های استان کردستان از حمایت‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد اشتغال و کسب درآمد ثابت برای زندانیان و خانواده‌های آنان تقدیر کرد.

به گفته وی، راه‌اندازی کسب و کار و توسعه اشتغال برای زندانیان، هدف اصلی اداره کل زندان‌ها است تا زندانیان بتوانند حرفه‌ای را فرا گرفته و بعد از سپری کردن دوره محکومیت به جامعه بازگردند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631700

مهمترین اخبار ایران و جهان: