نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 17:44

حضور ۱۲ ورزشکار و مربی همدانی در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳

همدان- مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: حضور ۱۲ ورزشکار و ۵ مربی از استان همدان برای بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ قطعی شده است.

علیرضا حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نفرات اعزامی از استان به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ اظهار کرد: تعداد دقیق نفرات و رشته‌های اعزامی هنوز مشخص نشده و در انتظار جمع‌بندی نهایی است اما تا به امروز ۱۲ ورزشکار و ۵ مربی در رقابت‌های مورد نظر حضور خواهند داشت.

وی افزود: احتمال می‌دهیم این سهمیه تا ۱۴ نفر افزایش پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به نفرات قطعی شده گفت: تاکنون حضور میلاد جباری و محمدرضا کبودرآهنگی در کبدی، شیما صفایی در پینگ‌پنگ، مینا قربانی در تیراندازی، کیمیا زارعی در قایقرانی و مریم بربط در جودو برای حضور در بازی‌های آسیایی قطعی شده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: همچنین در پاراآسیایی هانگژو مهرداد مرادی و وحید علی نجیمی در دوومیدانی نابینایان و کم بینایان، میلاد سوری و نعمت الله سرافراز در گلبال و در جانبازان و معلولین حضور زهرا نجاتی عارف در والیبال نشسته و فاطمه بیات در شطرنج قطعی شده است.

وی با اشاره به حضور مربیان استان در بازی‌های ۲۰۲۳ بیان کرد: در بازی‌های پاراآسیایی خاطره صادقیان در والیبال نشسته، کولیوند در گلبال و مهدی رحیمی در دوومیدانی نابینایان و کم بینایان و در بازی‌های آسیایی وحید خراقانی در کبدی و ساسان شهسواری در تیراندازی به عنوان مربی از استان همدان حضور خواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: برای مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو علاوه بر جوایز کمیته ملی المپیک یا فدراسیون‌ها، از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان، برای مدال طلا، ۱۰۰ میلیون تومان، مدال نقره، ۵۰ میلیون تومان و برای مدال برنز ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو به عنوان "کاروان شهید حُججی" نامگذاری شده و امیدواریم ورزشکاران استان با استعانت از نام شهدا بتوانند موفق ظاهر شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491588

مهمترین اخبار ایران و جهان: