نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 05:04

مقام اوکراینی: ارتش روسیه در حال حفر سنگرهای جدید و تقویت ساختارهای دفاعی است

یک مقام اوکراینی از تقویت استحکامات دفاعی ارتش روسیه و مقابله با ضد حملات ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام اوکراینی روز چهارشنبه از تقویت خطوط دفاعی ارتش روسیه در  نبرد با ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، «ایوان فدوروف» شهردار «ملیتوپل» گفت که نیروهای روسیه تقویت مواضع میانی و خط سوم دفاعی در جهت «زاپوریژیا» را آغاز کرده‌اند.

فدوروف افزود که نیروهای روسیه در حال حفر سنگرهای جدید و تقویت ساختارهای دفاعی نزدیکی خط مقدم هستند و مین‌های ضد تانک در مسیر کار گذشته‌اند.

 بر اساس این گزارش، اوکراین در ۲ ماه اول ضد حمله خود  علیه روسیه متحمل خسارات هولناکی شده و بیش از ۴۳۰۰۰ نظامی را در ازای چند کیلومتر مربع زمین در خط مقدم قربانی کرد. اینک اوکراین تاکتیک‌های غربی را مقصر می‌داند که باعث شد کاروان‌های زرهی بزرگ این کشو بدون پشتیبانی هوایی از میان میادین مین عبور کنند. این عدم موفقیت باعث اختلاف نظر در ارتش اوکراین شد و برخی  طرفدار استفاده ازیگان‌های توپخانه از راه دور شدند.

«سرگئی شویگو»وزیر دفاع روسیه نیز  روز چهارشنبه گفت که نیروهای این کشور در مقابله با ضد حمله اوکراین «دفاع فعال» دارند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» شویگو گفت وضعیت در برخی مناطق جنگی  دشوار است. وی گفت: «نیروها در جبهه ها دفاع فعال دارند. در برخی جاها سخت‌تر و در برخی دیگر ساده‌تر.»

شویگو توضیح داد: «می‌توانم بگویم که نیروها و فرمانده‌هان با اطمینان دفاع می‌کنند.»

وزیر دفاع روسیه  گفت که  وظیفه اصلی نیروهای مسلح روسیه از بین بردن  تسلیحات دشمن است. 

چندی قبل، نشریه آلمانی «برلینر زیتونگ» در گزارشی نوشت که توانایی‌های نظامی نیروهای مسلح اوکراینی هر روز و در شهرهای مختلف در حال تحلیل رفتن است. این نشریه افزود که کارشناسان نظامی در آلمان زنگ خطر را به صدا در آورده و از آینده و سرنوشت تاسف بار نظامیان اوکراینی ابراز نگرانی کرده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499000

مهمترین اخبار ایران و جهان: