نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 15:35

مجوز فرودگاه قم صادر شد

قم- وزیر راه و شهرسازی یکی از مطالبات مردم در سفر رییس جمهور را تکمیل فرودگاه قم برشمرد و از صدور مجوز برای فرودگاه قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سفر یک روزه خود به قم اظهار داشت: امروز در سفر به شهر مقدس قم ۲۳۸۹ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن افتتاح شد که هزار و ۴۰ واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب مسکن روستایی و شهری ساخته شد.

بذرپاش گفت: آغاز آماده سازی ۵ هزار قطعه زمین روستایی برای احداث مسکن از جمله برنامه‌های این سفر بود که این طرح از برنامه‌های جدید وزارت راه و شهرسازی است که امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در قالب نهضت ملی مسکن به متقاضیانی که تمایل به احداث بنا در روستاها دارند تحویل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امروز در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) این طرح آغاز و در قم ۵ هزار قطعه زمین روستایی به متقاضیان واگذار شده که سهم قم ۱۵ هزار قطعه زمین روستایی است که در دو فاز دیگر اقدام می‌شود.

بذرپاش ابراز داشت: تصمیم گیری برای کنارگذر شهید سلیمانی که از جمله کنارگذرهای مهم شهر قم و کشور است از دیگر برنامه‌های سفر بود که این پروژه ۳۲ کیلومتر و در مسیر تهران به قم به سمت سلفچگان و اراک است که در این محور با اجرای این کنارگذر دیگر نیاز به ورود به شهر قم نیست و این طرح بار ترافیکی قم را کم می‌کند و با مشارکت بخش خصوصی، یکی از بانک‌های عامل و وزارت راه و شهرسازی این کار سرعت می‌گیرد و امید است تا پایان دولت سیزدهم بخش زیادی از این طرح تحویل شود.

وی عنوان داشت: مردم قم در خواست‌های مکرری در خصوص تکمیل فرودگاه این شهر در سفر رئیس جمهور به استان داشتند که امید است تصمیمات لازم در شورای اداری شهر قم برای اجرای این پروژه را بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مجوز فرودگاه صادر شده و در جلسه شورای اداری استان تصمیمات اجرایی را برای احداث فرودگاه قم می‌گیریم که تأمین منابع مالی احداث و همچنین سایر مباحث دنبال می‌شود که که البته بخش مقدماتی آن آماده شده است.

بذرپاش عنوان داشت: امروز شورای مسکن استان قم نیز برگزار خواهد شد و تصمیماتی در خصوص میزان وام مسکن روستایی نیز گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان است که تلاش می‌شود افزایش این رقم در شورای پول و اعتبار و دولت مصوب شود تا شاهد افزایش این وام باشیم چرا که هزینه ساخت واحدهای روستایی همانند شهرها افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای امسال ۵۶۰ هکتار زمین در مجاورت پردیسان به قم الحاق شده و از فروردین عملیات اجرایی ساخت مسکن در آن آغاز شده و هم اکنون ۱۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است که پیشرفت خوبی در این سایت را شاهد بودیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473444

مهمترین اخبار ایران و جهان: