نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 14:59

خرید ۱۴هزار تُن لیموترش از باغداران هرمزگانی

بندرعباس- مدیر تعاون روستایی هرمزگان از پایان خرید توافقی لیموترش در ۱۳ شهریورماه از باغداران هرمزگانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عیسی برخورداری پور اظهار داشت: خرید توافقی لیموترش از ۱۲ مردادماه سال جاری آغاز و در ۱۳ شهریورماه به ایستگاه پایانی رسید. در مجموع میزان کل خرید لیمو توافقی از باغداران هرمزگانی حدود ۱۴ هزارو ۲۰۰ تن است.

برخورداری پور تصریح کرد: بیشترین محصول خریداری شده به مراکز خشک کن در آبنمای رودان، حاجی آباد، جغین و هشتبندی میناب جهت فراوری و تبدیل به لیمو عمانی ارسال شد.

وی با بیان اینکه میزان ۳۴۰ تن لیموترش بصورت خرید توافقی به سازمان میادین تهران و سایر استان ها ارسال شد ابراز داشت: ۲۳۴ تن لیموترش به صورت توافقی به سازمان میادین میوه و تره بار تهران و ۱۴ تن لیموترش نیز به اتحادیه تعاون روستایی اصفهان و تنکابن همچنین ۱۰۴ تن لیموترش نیز برای تولید کنسانتره به کارخانه سنوس جیرفت کرمان و کارخانه آبلیموگیری تنکابن ارسال شد.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به مراکز لیمو خشک کنی در سه شهرستان میناب، رودان و حاجی آباد گفت: مرکز لیمو خشک کنی در سه شهرستان میناب، رودان و حاجی آباد وجود دارد و بالغ بر ۹۳۷ تن لیموترش جهت خشک کردن به شهرستان حاجی آباد ارسال و باقی مانده لیموهای خریداری شده در مراکز لیمو خشک کنی رودان و میناب به روش سنتی درآفتاب خشک می شود.

وی گفت: مرحله نخست میزان پرداختی لیموترش به باغداران این استان در سامانه جامع خرید و فروش محصولات کشاورزی «ساتراپ» ثبت شده و آماده واریز به حساب لیموکاران است.

برخورداری پور در ادامه ابراز داشت: نخستین پرداختی حدود ۷۶۰ میلیارد ریال است که طی دو چک لیست ارسال شده و امیدواریم ابتدای هفته جاری به حساب باغداران واریز شود.

وی با اشاره به قیمت لیموترش گفت: محصول خریداری شده در ۳ نوع درجه۱ و درجه ۲ و درجه ۳ به ترتیب با قیمت ۱۰ هزار تومان، ۸ هزار تومان و ۷ هزار تومان با توجه به اندازه و کیفیت لیموترش زیر نظر کمیسیون خریداری شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492944

مهمترین اخبار ایران و جهان: