نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 15:34

علمای شیعه و سنی باید پرچمداران وحدت بین مذاهب باشند

معاون حوزه علمیه قم گفت: اختلافات فکری و مذهبی جزئی است، باید همگان به‌خصوص علمای شیعه و سنی پرچمداران وحدت باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی معاون حوزه علمیه قم امروز در  سی و پنجمین همایش بزرگ وحدت با موضوع پیامبر اعظم(ص) قرآن  و اهل بیت(ع) محور اتحاد امت اسلامی که با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از علمای اهل‌ سنت و شیعه در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: راز سعات مسلمانان و جامعه بشری، الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) است.

وی با تأکید بر شناختن صفات پیامبر(ص)،  اولین و مهمترین صفت رسول خدا(ص)، عبودیت و بندگی عنوان کرد و گفت: باید کارها و اعمال را با نیت خالص برای کسب رضایت خداوند انجام داد و خدا را ناظر بر رفتار و گفتار خود بدانیم.

معاون حوزه علمیه قم داشتن تقوا را در قالب شاخص‌ترین ویژگی پیامبر(ص) عنوان کرد و افزود: تقوا تنها به معنی ترک گناهان معروف و بزرگ نیست، بلکه به معنای خویشتن‌داری و دوری از کل گناهان است؛ برای صدور بیشتر اتقلاب به جهان باید جامعه به اوج تقوا برسد.

وی محبت و مودت را از دیگر ویژگی‌های پیامبر(ص) دانست و گفت: شیعه و سنی باید به هم محبت کنند اختلافات فکری و مذهبی جزئی است، شیعه و سنی باید فدایی هم باشند این به معنای وحدت واقعی است.

زمانی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را از وحدت امت آن دانست و گفت: اقتدار ایران اسلامی در برابر دشمنان بی‌نظیر است بطوریکه هیچ کدام از دشمنان جرأت نگاه چپ به کشور را ندارند، لذا باید همگان به‌خصوص علمای شیعه و سنی پرچمدار وحدت بین مذاهب باشند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520444

مهمترین اخبار ایران و جهان: