نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 11:52

ماجرای مصادره فرهنگسرای سرو در بوستان ساعی چیست؟

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران از مصادره فرهنگسرای سرو در بوستان ساعی خبرداد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سید احمد علوی در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد:بزرگی حماسه اربعین به اندازه ای است که همه باید ببینند و حیف از قلم هایی که می توانستند این بزرگی را نشان دهند اما به سمتی دیگر رفتند.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به مصادره فرهنگسرای سرو در بوستان ساعی که از قدیمی ترین اماکن فرهنگی است ،گفت:این فرهنگسرا توسط بانک صادرات مصادره شده و در اخبار آمده بود که سازمان فرهنگی، هنری این ساختمان را تخلیه کرده است و عجیب است که این مصادره صورت گرفته و تخلیه انجام شده اما شورا خبر ندارد. از همکاران در شهرداری می خواهیم در این خصوص توضیح دهند.

وی با اشاره به موضوع چشمه علی با نام باستانی سورنا، خاطرنشان کرد: این نقطه سرچشمه تشکیل تمدن در شهرری بوده اما متاسفانه سالهای زیادی است که در انتظار حریم قرار دارد و حالا چشمه علی خشک شده است.

علوی با بیان اینکه در جریان ساخت خط ۶ مترو بسیاری از کارشناسان و مدیران شهرداری معتقد بودند که شریان های آبی این چشمه با حفر مترو قطع خواهد شد، تصریح کرد: دستگاه های مرتبط تصمیم گرفتند که چشمه جمع آوری و سپس فکری به حال آن شود اما برای احیای این چشمه هیچ اقدام موثری صورت نگرفت و نه مترو و نه دیگر مجموعه ها فکری به حال آن نکردند که از شهرداری می خواهیم در این خصوص نیز گزارش خود را ارائه دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1496188

مهمترین اخبار ایران و جهان: