نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 14:34

زائران تا 25 شهریور می‌توانند با گذرنامه زیارتی به عراق بروند

امسال بیش از 700 هزار گذرنامه زیارتی برای سهولت زیارت اربعین صادر شد. رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا می‌گوید: این گذرنامه‌ها برای سفر به عراق تا پایان ماه صفر (25 شهریور) معتبر است.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال به منظور تسهیل زیارت اربعین، با توافق صورت گرفته با طرف عراقی گذرنامه زیارتی برای متقاضیان صادر شد.

اعتبار این گذرنامه پنج ساله است و در حال حاضر فقط برای سفرهای زیارتی به عراق آن هم در ایام اربعین مورد استفاده قرار می‌گیرد. علی ذوالقدری، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا می‌گوید: این گذرنامه‌ها فقط تا پایان ماه صفر برای سفر به عراق اعتبار دارد.

بر همین اساس، زائران فقط تا ۲۵ شهریور می‌توانند با این گذرنامه‌ها به عراق سفر کنند و حداکثر یک ماه در عراق بمانند. پس از این زمان این گذرنامه‌ها برای سفر به عراق معتبر نیست و باید زائران برای زیارت عتبات گذرنامه بین‌المللی با اعتبار حداقل ۶ ماه داشته باشند.

گذرنامه‌های زیارتی امسال برای نخستین‌بار برای سهولت تردد زائران اربعین صادر شد و قرار است در ماه‌های محرم و صفر برای سفر به عراق اعتبار داشته باشد.

به گزارش فارس، امسال بیش از ۷۰۰ هزار گذرنامه زیارتی صادر شد و بیش از ۶۰ درصد زائران به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه پلیس من، خواستار صدور گذرنامه زیارتی بودند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494788

مهمترین اخبار ایران و جهان: