نیوز سیتی!
16 مهر 1402 - 07:35

رییس سازمان جهانی پانتومیم در زنجان حضور می‌یابد

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با اشاره به حضور رییس سازمان پانتومیم جهانی در زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در ایام جشنواره از «علیرضاخمسه» هنرمند برجسته تئاتر و سینمای کشور تجلیل می‌شود.

ساسان قجر، دبیر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم در زنجان اظهار داشت: این جشنواره از ۱۷ تا ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با بیان اینکه امیدواریم با توجه به اطلاع‌رسانی‌ها و فعالیت‌های که در این راستا انجام می‌شود دومین جشنواره پانتومیم بین‌المللی را به نحو احسن برگزار کنیم، تصریح کرد: پانتومیم بهترین هنری است که می‌توانیم از طریق آن آداب و سنت‌های خودمان را در سطح جهانی گسترش بدهیم.

 وی با اشاره به اینکه جشنواره پانتومیم جنبه آموزشی دارد، افزود: سعی ما بر این است که در این جشنواره علاوه‌ بر جذب  استعدادهای جوانان و نوجوانان را کشف کنیم.

 قجر با بیان اینکه ۲۱ اثر نمایشی در این جشنواره اجرا می‌شود، ادامه داد: ۵ اجرای آن مربوط به کشورهای ایتالیا، تونس، پاکستان، ژاپن و ترکیه و ۱۷ اثر ملی از شهرهای اراک، اردبیل، تبریز، ارومیه، تهران، سنندج، خلخال، کرج، نیشابور، یزد و زنجان با حضور هنرمندان برجسته تئاتر و سینما در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با اشاره به حضور رییس سازمان پانتومیم جهانی در زنجان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در ایام جشنواره از«علیرضاخمسه» هنرمند برجسته تئاتر و سینمای کشور تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم برای سال آینده ظرفیت اجراها را از ۲۱ اجرا به ۴۰ اجرا برسانیم و تا بتوانیم در این جشنواره هم همگام با جشنواره فجر پیش برویم، بیان داشت:  مردم زنجان هنر دوست و نسبت به هنر پانتومیم شناخت دارند و بستر آن وجود دارد و اگر نقطه ضعیفی هم باشد باید سریع ترمیم بشود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1531288

مهمترین اخبار ایران و جهان: