نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 22:40

بیش از 2500 برنامه در هفته دفاع مقدس در بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: امسال بالغ بر دو هزار و ۵٠٠ برنامه تا پایان هفته دفاع مقدس در بوشهر اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، سرهنگ علیرضا غریبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال یک هزار و ٨٠٠ برنامه به دبیرخانه اعلام شده که در سراسر استان اجرایی شود و بالغ بر دو هزار و ۵٠٠ برنامه تا پایان هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد. 

وی در خصوص برنامه‌های شاخص در مرکز استان افزود: دیدار فرماندهان و مسؤولان با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان، همایش تجلیل از پیشکسوتان با عنوان «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز»، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، رژه نیروهای مسلح مستقر در استان در روز جمعه در خیابان ساحلی، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، رونمایی از تولیدات هنری و رادیویی با رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس از برنامه‌های مهم این هفته است.  

غریبی شعار امسال را «ما متحدیم» عنوان کرد و گفت: یادواره ۵۶ شهید جهادگر و همایش جهاد تبیین و امید آفرینی در حسینیه عاشقان ثارالله، تجلیل از سربازان، اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین و همایش اولین پاسخ و معرفی شهید شاخص «بدایار بهبودی» در پایگاه ششم شهید یاسینی از دیگر برنامه‌ها است.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه قرار است از ۱۸ هزار نفر در سراسر استان طی یک سال تجلیل شود گفت: در همایش تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت، امسال از خواهرانی که خودشان در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی داشته‌اند و یا همسران پیشکسوتان بوده‌اند تجلیل می‌شود. 

غریبی ادامه داد: در همان روز یک ویدئو کنفرانس با حضور رهبر معظم انقلاب انجام خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود حداقل از ۵۰۰ نفر در مرکز استان تجلیل شود. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص ساخت مستند سردار شهید محمد جعفر سعیدی گفت: هر کسی که در این حوزه کار کند ما ممنون و سپاسگزار او هستیم چرا که باید این اتفاق بیفتد زیرا استان بوشهر یکی از استان‌های منحصر به فرد در عملیات‌های مختلف بوده و نقش آفرینی در زمین، دریا و هوا داشته و همه این موارد کاملاً مستند است.

این مقام مسؤول با اشاره به نقش استان و سابقه مبارزه با استعمار و دو قرن مقاومتش و شواهدی که نشان می‌دهد استان بوشهر در مبارزه با استکبار و استعمار سنگر اول بوده است بیان کرد: در دوران دفاع مقدس بچه‌های بوشهر در جبهه‌های جنوب و غرب به صورت چریکی و پارتیزانی جلوی دشمن را گرفتند اما در تبیین نقش این بچه‌ها کوتاهی شده است.

غریبی با اشاره به جزیره خارگ گفت: تنها صنعتی که در کشور در آن زمان برای پشتیبانی از جبهه و پشت جبهه وجود داشت صنعت نفت بود و جزیره مقاوم خارگ در این راه نقش مهمی داشت چرا که ما برای کالاهای اساسی و نیازهای اولیه‌مان نیاز به واردات کالا داشتیم و آن زمان هیچ صنعتی نبود که جوابگوی آن نیازها باشد؛ امروز به یمن انقلاب و بچه‌های این انقلاب صنعت و کشاورزی شکوفا شده و صنایع متعدد به وجود آمده است؛ به تعداد روزهای جنگ به جزیره خارگ حمله شده و نقش بچه‌ها در مقابله به مثلی که آن زمان حضرت امام (ره) فرمان داده بودند بسیار با ارزش بود. 

وی ادامه داد: در این زمینه همایشی در هفته دفاع مقدس توسط نیروی هوایی انجام می‌شود؛ همانطور که می‌دانید اولین سیلی محکم را کمتر از دو ساعت نیروی هوایی بوشهر به عراق زده است؛ همچنین نیروی دریایی ارتش قهرمان که نیروی دریایی عراق را از بین برد که تا پایان جنگ، عراق نیروی دریایی نداشته باشد بنابراین همه بچه‌های ما چه در ارتش چه سپاه در استان بوشهر نمونه بوده‌اند.

غریبی یادآور شد: از ساخت فیلم یا مستند شهید سعیدی و دیگر شهدا مانند مهدوی و ماهینی و شهدایی که در این راه داده‌ایم حمایت می‌کنم؛ برخی همرزمان این شهدا نیز هنوز زنده‌اند که ما باید به آن‌ها بپردازیم تا استان بوشهر بتواند جایگاه واقعی خود را در کشور ارائه دهد.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501788

مهمترین اخبار ایران و جهان: