نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 16:36

«کانال رهگیری» عملیات مشترک اعضای پیمان امنیت جمعی علیه مواد مخدر

کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی عملیات گسترده‌ای برای کشف و ضبط مواد مخدر تحت عنوان «کانال رهگیری» برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی یک عملیات گسترده ضد مواد مخدر تحت عنوان «کانال رهگیری» انجام دادند.

این عملیات در قلمرو کشورهای عضو این سازمان انجام شد. هدف از این عملیات سرکوب کانال‌های ورود مواد مخدر، پیش‌سازها و آنالوگ‌های آنها، مواد روانگردان جدید و صنعتی به منطقه سازمان پیمان امنیت جمعی، خنثی سازی گروه‌های بین‌المللی مواد مخدر فراملی و غیره است.

در این عملیات بیش از 12 هزار نیروی انتظامی، مرزبانان، ماموران گمرک، افسران اطلاعاتی کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی و همچنین ناظرانی از چین، ایران و تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی شرکت داشتند.

در نتیجه اقدامات هماهنگ در طول مدت عملیات، بر اساس اطلاعات مقامات مجاز ملی، بیش از 897 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاق غیرقانونی و بیش از 1 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و 34 کیلوگرم پیش سازها ، 48 قبضه سلاح گرم، تقریباً 2773 مهمات با کالیبرهای مختلف در قلمرو کشورهای عضو این سازمان کشف و ضبط شد.

همچنین 854 فقره جرم در حوزه مواد مخدر شناسایی شد که 38 مورد به صورت گروهی و 28 مورد آن قاچاق بوده است. 4 آزمایشگاه غیرمجاز مواد مخدر منحل شد. 399 نفر به دلیل ارتکاب جرائم مرتبط با قاچاق مواد مخدر بازداشت شدند که 44 نفر تحت تعقیب بودند. 444 سایت اینترنتی شناسایی شد که از طریق آن اطلاعات ممنوعه مرتبط با مواد مخدر توزیع می‌شد.

در این عملیات نیز بیش از 50 هزار تراکنش مالی مشکوک با بیش از 300 نفر نیز شناسایی شد. مجموع تراکنش‌های شناسایی شده بیش از 1 میلیارد روبل است که بیشتر آن مربوط به ترانزیت وجوه، سپرده گذاری و برداشت پول نقد و استفاده از تراکنش‌های ارز دیجیتال است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501600

مهمترین اخبار ایران و جهان: