نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 15:38

اختصاص 1220 میلیارد ریال تسهیلات خرید اداوات کشاورزی در کردستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کردستان از اختصاص یک‌هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی به کشاورزان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی طالبی در همایش طرح جهش تولید در دیمزارهای کردستلن در سنندج اظهار کرد: ستاد فرمان امام(ره) به عنوان ستاد پیشرفت و نوآوری در بخش‌های مختلف استان در حال فعالیت است.

وی افزود: فعالیت‌های بخش کشاورزی توسط شرکت گسترش توسعه پردیس که زیرمجموعه این ستاد است، انجام می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کردستان خاطرنشان کرد: سهمیه امسال استان اختصاص یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی 4 درصد برای خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی برای اراضی زیرپوشش طرح جهش تولید است.

طالبی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات اختصاص داده شده به خرید اداوات کشاورزی در استان جذب نشد ولی امید می‌رود امسال این مهم تحقق پیدا کند.

گفتنی است؛ ۳۰۰ نفر از کارشناسان بخش کشاورزی استان از جمله ۲۰۳ عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای اجرای طرح جهش تولید به کارگیری شده‌اند.

همایش طرح جهش تولید در دیمزارها در سنندج با هدف هماهنگی و بازآموزی این افراد و ارائه گزارش عملکردی از اجرای طرح جهش تولید در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

سال زراعی جاری، چهارمین سال اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کردستان است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی استان زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517844

مهمترین اخبار ایران و جهان: