نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 18:58

هشدار مسکو به‌آمریکا درباره عدم صدور روادید برای خبرنگاران روس

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز هشدار داد: اگر وضعیت عدم صدور روادید برای خبرنگاران روس تکرار شود، با پاسخ قاطع مسکو مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه در خصوص عدم صدور روادید از سوی آمریکا برای خبرنگاران روس به منظور پوشش خبری نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر به واشنگتن هشدار داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: یک بار دیگر، ما مجبوریم تکرار کنیم که ایالات متحده از امتیازی که به دلیل میزبانی از مقر سازمان ملل برخوردار است آشکارا سوء استفاده می کند و روادید را به عنوان اهرم فشاری بر کشورهای دیگر قرار می‌ دهد؛ به گونه‌ای که دولت آمریکا به طور خودسرانه تعیین می‌کند چه کسی حق شرکت در رویدادهای بین‌ المللی را دارد. ‌

«ماریا زاخارووا» در این خصوص ادامه داد: اگر وضعیت عدم صدور روادید برای خبرنگاران روس تکرار شود، با پاسخ قاطع مسکو مواجه خواهد شد.

این در حالیست که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیشتر در سخنانی عدم صدور روادید برای خبرنگاران روس به منظور سفر به نیویورک برای همراهی با هیئت روسی را رفتار ناپسند آمریکا خوانده بود.

وزیر خارجه روسیه در این ارتباط گفته بود: آمریکا نمی تواند بر خلاف قوانین بین المللی به این اقدام مبادرت نماید.

وزارت خارجه روسیه هم چندی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: طرف آمریکایی صدور روادید برای هیئت روسی به سرپرستی «لاوروف» برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل را آغاز کرد. این در حالیست که بن بست صدور روادید برای خبرنگاران روس که قرار است فعالیت این هیئت در شورای امنیت را پوشش دهند، هنوز هم ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477644

مهمترین اخبار ایران و جهان: