نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 10:05

کیفیت برنامه‌های مدارس غیر دولتی باید ارتقا یابد

رئیی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بر ارتقای کیفی برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در دومین روز از همایش آموزشی، توجیهی رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی استان‌های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، بر ارتقای کیفی برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست اصلی دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی عادی است ، اظهار کرد: این موضوع به مفهوم آن نیست که بقیه مدارس که در کشور وجود دارند، مسائل آموزشی و پرورشی آنها مورد رصد قرار نگیرد و فعالیت ها و عملکرد آنها بررسی نشود.

محمودزاده با تأکید بر اینکه، تربیت نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه در هر کشوری مطرح است، ادامه داد: باید با دقت در اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی، دانش‌آموزان و آینده‌سازان را در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت کیفی از رویکردهای اصلی سازمان در حوزه مدارس و مراکز غیر دولتی است، تصریح کرد: مدارسی که از استانداردهای لازم آموزشی و پرورشی برخوردار نباشند، فعالیت‌شان مورد بررسی جدی قرار خواهد گرفت و مدارس باید شرایط مطلوب در راستای ارائه  خدمات آموزشی و تربیتی مناسب به دانش‌آموزان را فراهم آورند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دوره ابتدایی در اکثر کشورهای جهان بیشتر  تحت پوشش دولت و حاکمیت است، گفت: توسعه متوازن به ویژه در دوره‌های آموزش متوسطه و رشته‌های فنی‌و حرفه‌ای باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد که نیازمند  آگاهی بخشی لازم در این زمینه هستیم.

محمود زاده، توسعه دولت الکترونیک را از برنامه‌های ویژه دولت الکترونیک دانست و افزود: مجوزهای کاغذی باید از دستور کار خارج شده و برنامه کاملا به شکل سیستماتیک و از طریق درگاه ملی مجوزها پیگیری شود.

 وی، قرار گرفتن آموزش و پرورش در ذیل تبصره ۱۸ را  از برنامه‌های موفق این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: این مصوبه از اقدامات ارزنده‌ای است که می‌تواند کیفیت بخشی در فضا، امکانات، تجهیزات و به‌کارگیری نیروهای متخصص را به همراه داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478388

مهمترین اخبار ایران و جهان: