نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 11:40

همکاری شرکت آب منطقه ای مرکزی در تهیه کارت نایب الشهید

شرکت آب منطقه ای استان مرکزی با همکاری تشکل فرزندان شهدای استان همچون سال گذشته در تهیه کارت های نایب الشهید نقش بسزایی داشته است.

برپایی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی مرهون جانشفانی هزاران شهید مسلمانی است که با اهدای جانشان که عزیزترین داشته خود بود، مسیر زیارت میلیون‌ها زائر عاشق را فراهم کردند تا در آرامش و امنیت به زیارت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در کشور عراق بروند.

چه بسیاری از این شهدا بودند که عاشق و دلباخته زیارت حرم مولا و سرورشان امام حسین(ع) بودند اما برای بقای اسلام و آسیب نرسیدن به حرم ائمه اطهار(ع) از زیارت در این دنیا چشم پوشی کردند تا در بهشت اعلا با  مولایشان دیدار کنند.

کارت نایب الشهید یا همان زیارت نیابتی از شهدا یکی از اقدامات مهمی است که از سنوات گذشته در پیاده روی اربعین حسینی اجرا می‌شود.

کارت‌های نائب الشهید حاوی نام و عکس شهدا و آداب نیابت از شهداست، که برای همه شهدای استان مرکزی طراحی و چاپ شده است.

این کارت‌ها در مبدا، موکب ها و در مسیر راهپیمایی در اختیار زائران اربعین قرار می‌گیرد و هر فرد به نیابت از یک شهید اعمال زیارت را بجا می آورد و قدم های خود را به یاد شهدا برداشته و یاد و خاطر آنها را زنده نگه می دارد.

همچنین توزیع پرچم هایی با شعار "به فکر آب باش"  با رنگ و بوی محرم و سقایی حضرت ابوالفضل (ع) توسط شرکت آب منطقه ای مرکزی صورت گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1486088

مهمترین اخبار ایران و جهان: