نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 21:52

برپایی نمایشگاهی برای تبیین ۱۳ شهریورماه در مسیر پیاده‌روی اربعین

بیرجند_ مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در قالب یک نمایشگاه برای تبیین روز ۱۳ شهریورماه به عنوان سرآغاز حرکت های جهادی موکب هایی در مسیر اربعین پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۱۳ شهریورماه ۴۷ مقام معظم رهبری به اتفاق گروهی از روحانیون عضو پایگاه مردمی روحانیون کشور برای خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده فردوس وارد این منطقه شدند و این روز به عنوان مبدا حرکت‌های جهادی شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: سبک مدیریت جهادی مقام معظم رهبری در مدیریت بحران در کتاب دوباره فردوس که براساس خاطرات ایشان نوشته شده مشخص بوده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در حال حاضر در سبک مدیریت جهادی و برنامه‌های آموزشی سبک مدیریت جهادی مقام معظم رهبری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنری یادآور شد: تدریس محتوای این کتاب در دوره‌های توانمندسازی برای گروه‌های جهادی نیز از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی است.

وی به برگزاری جلسات با دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در آستانه اربعین حسینی اشاره داشت و اضافه کرد: محتوای این کتاب در راهپیمایی اربعین در سطح بین المللی ارائه می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در قالب یک نمایشگاه برای تبیین روز ۱۳ شهریورماه به عنوان سرآغاز حرکت های جهادی موکب هایی در مسیر اربعین پیش‌بینی شده است.

هنری از برگزاری مراسم گرامیداشت ۱۳ شهریورماه در فردوس خبر داد و گفت: این مراسم با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه‌ای در قالب کتاب دوباره فردوس افزود: این مسابقه در دو بخش حضوری و مجازی اجرا و سوالات در هفته دفاع مقدس در اختیار مردم گذاشته و در انتهای هفته دفاع مقدس تقدیر می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۱۳ شهریور تا هفته دفاع مقدس، با نام از جهاد مقدس تا دفاع مقدس نام گذاری شده است، یادآور شد: در اختتامیه این طرح تقدیر از شرکت کنندگان انجام می‌شود.

هنری بیان داشت: برای شرکت افراد در گروه های جهادی محدودیت سنی وجود ندارد و تلفیق گروه های مختلف سنی خود موجب تبادل بهتر تحربیات و هماهنگی بهتر برای تقسیم وظایف می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه بسیج سازندگی بر حل مسئله است، تصریح کرد: در اردوهای جهادی در گام نخست شناسایی مسائل و ظرفیت‌های مناطق مختلف انجام تا اثربخشی بهتری داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485500

مهمترین اخبار ایران و جهان: