نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 21:46

سازمان ملل: برای کمک به آوارگان سودان یک میلیارد دلار نیاز است

آژانس پناهندگان سازمان ملل امروز اعلام کرد که برای کمک به آوارگان سودان یک میلیارد دلار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، آژانس پناهندگان سازمان ملل امروز دوشنبه اعلام کرد که انتظار می رود بیش از ۱.۸ میلیون نفر از سودانِ جنگ زده فرار کنند و یک میلیارد دلار نیز برای رفع نیازهای آنها مورد نیاز است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل در این خصوص گفت که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) و ۶۴ سازمان بشردوستانه و جامعه مدنی ملی درخواست ۱ میلیارد دلار برای ارائه کمک های ضروری و حفاظت از بیش از ۱.۸ میلیون نفری که انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۲۳ وارد ۵ کشور همسایه شوند و از درگیری های جاری در سودان فرار کنند را مطرح کرده اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: این افزایش دو برابری نسبت به برآورد اولیه ماه مِی نشان می‌ دهد که با توجه به افزایش مداوم جابجایی‌ ها و نیازمندی‌ ها، چقدر برای رسیدگی به بحران نیازمند هستیم.

«مامادو دیان بالده» (Mamadou Dian Balde) هماهنگ‌ کننده پناهندگان منطقه‌ ای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در سودان در این ارتباط گفت: این بحران، تقاضای فوری برای کمک‌ های بشردوستانه را برانگیخته است؛ زیرا کسانی که به مناطق دور افتاده مرزی می‌ رسند به دلیل خدمات ناکافی، زیرساخت‌ های ضعیف و دسترسی محدود در شرایط ناامیدکننده‌ ای قرار می‌ گیرند.

گفتنی است که درگیری‌ ها میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع از ۱۵ آوریل سال جاری میلادی آغاز شده است. تاکنون چندین بار میان گروه‌ های درگیر آتش‌ بس اعلام شده؛ اما طرفین به‌ طور مداوم آن را نقض می‌ کنند.

وزارت بهداشت سودان پیشتر اعلام کرد که طی این درگیری‌ ها چند هزار نفر که بیشتر آنها غیرنظامیان هستند، کشته شده‌ اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485488

مهمترین اخبار ایران و جهان: