نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 09:38

هشدار بیماری «بلایت سوزنی» در جنگل‌های سوادکوه و بلده

کارشناس ارشد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با هشدار نسبت به بیماری بلایت سوزنی برگ‌ها، گفت: بحث بیماری بلایت سوزنی برگ‌ها امسال برای اولین بار در جنگل‌های سطح استان مشاهده شده که در این زمینه بحث تحقیقات و کنترل این بیماری ضرورت دارد.

امین وطن دوست کارشناس ارشد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری درباره اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با آفت در جنگل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: بحث کنترل مکانیکی ابریشم باف ناجور در سطح ۲۵۰ هکتار از جنگل‌های شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه انجام شد.

وی با اشاره به انجام محلول پاشی آفت پروانه سفید آمریکایی در سطح ۲۵۰ هکتار از جنگل‌های نور، افزود: مرحله اول محلول‌پاشی انجام شده و مرحله دوم نیز درحال انجام است.

کارشناس ارشد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری بیان کرد: کنترل آفت شب‌پره شمشاد در سطح ۱۵۰ هکتار در شهرهای ساری و بهشهر طی سه مرحله صورت گرفت.

امین‌دوست اضافه کرد: همچنین در بحث مبارزه با آفت پروانه تخم انگشتری در مناطق ییلاقی سوادکوه شمالی در سطح ۳۰۰ هکتار کنترل به‌صورت مکانیکی انجام شده است.

وی یادآور شد: موضوع دیگر آفت سوسک برگ‌خوار قهوه‌ای توسکا است که در سطح ۱۵۰ هکتار از جنگل‌های ساری، سوادکوه و آمل بحث کنترل بیماری و مبارزه را در دستور کار داشتیم‌.

کارشناس ارشد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با هشدار نسبت به بیماری بلایت سوزنی برگ‌ها، خاطرنشان کرد: این بیماری برای اولین بار در جنگل‌های سوادکوه و بلده مشاهده شد که  قرار است بحث کنترل بیماری ابلاغ شود.

وطن‌دوست گفت: بحث بیماری بلایت سوزنی برگ‌ها امسال برای اولین بار در جنگل‌های سطح استان مشاهده شده که در این زمینه بحث تحقیقات و کنترل این بیماری ضرورت دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485844

مهمترین اخبار ایران و جهان: