نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 11:33

مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۷ شهریور در مسجد «قبا» برگزار می شود

تهران- دبیر قرارگاه شهید همدانی محله‌های اسلامی منطقه سه تهران گفت: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای یوم الله ۱۷ شهریور در مسجد «قبا» منطقه سه تهران برگزار می‌شود.

امیرحسین نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرارسیدن سالروز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای یوم الله ۱۷ شهریور اظهار داشت: در ۴۵ سالگی یوم الله ۱۷ شهریور به پیشنهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، این مراسم در مسجد «قبا» واقع در منطقه سه تهران همراه با تجلیل از خانواده معظم شهدای یوم الله هفدهم شهریور برگزار می‌شود.

نجم آبادی با اشاره به اینکه مسجد «قبا» مبدا راهپیمایی‌های انقلاب اسلامی در شهریور ۵٧ بوده است گفت: روز عید فطر مقارن با ١٣ شهریور ١٣۵٧ شهید مفتح که در آن زمان امام جماعت مسجد «قبا» بود با همراهی تعداد زیادی از نمازگزاران خواهر و برادر با عزیمت به سمت قیطریه در تپه‌های این منطقه نماز عید فطر را اقامه و بعد از سخنرانی شهید باهنر، جمعیت از خیابان شریعتی به سمت مرکز شهر تهران حرکت کرده و جمعیت میلیونی در میدان آزادی شکل گرفت.

دبیر محله‌های اسلامی منطقه سه تهران با بیان اینکه که بعد از ١۵ خرداد سال ۱۳۴۲ رژیم ستمشاهی چنین راهپیمایی میلیونی مثل را مشاهده نکرده بود، افزود: پس از آن راهپیمایی میلیونی روز عید فطر در ١٣ شهریور ١٣۵٧ سرآغاز راهپیمایی‌های دیگر در تهران و کشور شد و پس از آن بود که راهپیمایی ١۶ شهریور و حادثه‌ی ١٧ شهریور در میدان شهدای تهران به وقوع پیوست و جمعیت انبوهی از مردم با رگبار مسلسل دژخیمان پهلوی به شهادت رسیدند.

وی عنوان داشت: از آنجایی که مسجد «قبا» یکی از کانون‌های فکری و اولیه در ایجاد و سازماندهی راهپیمایی‌های انقلاب اسلامی بوده است در شب یوم الله هفدهم شهریور در این مسجد مراسمی در جهت تجلیل از خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

دبیر قرارگاه شهید همدانی محله‌های اسلامی منطقه سه تهران ضمن دعوت از عموم مردم و شهروندان جهت حضور در این مراسم تاکید کرد: مراسم بزرگداشت و تجلیل از خانواده معظم شهدای یوم الله هفدهم شهریور، یک روز بعد از اربعین حسینی و در روز پنجشنبه ١۶ شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد «قبا» برگزار و سخنران این مراسم حجت الاسلام سید صدرالدین شریعتی خواهد بود.

گفتنی است که این مراسم به پیشنهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با همراهی و مشارکت نهادهای منطقه سه تهران اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح، امور مساجد شهرستان شمیرانات و کانون خدمت رضوی منطقه ۳ برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482700

مهمترین اخبار ایران و جهان: