نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 12:17

شهدا در جبهه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نبودند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شهدا در مسیر و جبهه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نبودند و به همین خاطر است که پرچم شهیدان رجایی و باهنر همچنان برافراشته و بالاست اما کسانی که از هوای نفس پیروی کرده، کماکان به فراموشی سپرده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت در استان کردستان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، با اشاره به مسوولیت از دیدگاه اسلام، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند مسئولیت یک چیز پر زحمت است بهتر این است که آدم خودش برای پذیرفتن مسوولیت‌ها تلاش نکند.

وی عنوان کرد: هیچ کس نیست که بر 10 نفر یا بیشتر ریاست داشته باشد و در روز قیامت وقتی که می‌آورند، دست او را به گردنش نبسته‌ باشند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آنچه در روایت آمده است؛ افرادی که در دنیا مسوولیت بیش از 10 نفر را برعهده دارند با غل در قیامت آورده می‌شود و این نشان از اهمیت و جایگاه مسوولیت‌ها در دیدگاه اسلام است.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: برخی‌ها برای گرفتن‌ مسوولیت، خودشان پیش‌قدم‌ می‌شوند که پیشنهاد می‌شود فرد خودش تلاش نکند. اگر از آنان درخواست مدیریت شد و توانایی انجام و اداره آن حوزه را داشتند پای کار بیاید.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: اگر از ما خواسته شد و در توان داشتیم و احساس وظیفه کردیم مسوولیت را بپذیریم و در مسیر خدمت تلاش کنیم تا در فردای قیامت بتوانیم پاسخگوی عملکردمان باشیم.

وی گفت: فرد مسوول در قیامت حساب و کتاب می‌شود که اگر خدماتی انجام داده باشد غل را بر می‌دارند و اگر لطماتی وارد کرده غل را بیشتر می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه برای مسوول جدید باید فرصت داد و کارهایش را دید و بعد آن را قضاوت کرد، گفت:  برخی‌ها آرزوی عدم موفقیت مسئولان را دارند که این خوب نیست چون همه دولت‌ها مربوط به نظام هستند.

وی تصریح کرد: شهدا در مسیر و جبهه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نبودند و به همین خاطر است که پرچم شهیدان رجایی و باهنر همچنان برافراشته و بالاست اما کسانی که از هوای نفس پیروی کرده، کماکان به فراموشی سپرده می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم با خدماتی که انجام می‌دهیم مملکت بتواند نفس تازه‌ای بکشد و رو به جلو باشد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476944

مهمترین اخبار ایران و جهان: