نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 10:37

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در طرح اربعین

قم-رئیس پلیس راه استان قم گفت: در طرح ترافیکی ویژه اربعین که از ۲۶ مرداد آغاز شده با رعایت قوانین از سوی رانندگان و مدیریت صورت گرفته تصادفات رانندگی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مختار پناهی، رئیس پلیس راه استان قم در گفتگو با خبرنگاران با اعلام خبر کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در ایام اربعین حسینی امسال، گفت: در مرداد ماه با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین ترددها در محورهای استان قم ۱۱ درصد افزایش پیدا کرد.

وی گفت: در پنج ماه نخست امسال حدود ۸۹ میلیون تردد در محورهای استان صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه استان با اشاره به پایان سفرهای تابستانی و بازگشت زائران به رانندگان توصیه کرد: با توجه به طولانی بودن راه بعد از هر دو ساعت رانندگی استراحت کافی داشته باشند.

سرهنگ مختار پناهی گفت: ۸۰ درصد تصادفات قم در شعاع ۳۰ کیلومتری شهر اتفاق می‌افتد لذا توصیه می‌شود رانندگان چنانچه حتی در ده کیلومتری شهر هم هستند و دچار خستگی و خواب آلودگی شدند حتماً توقف و استراحت کنند.

وی سرعت و سبقت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی را از علل اصلی تصادفات اعلام کرد.

رئیس پلیس راه استان افزود: از ابتدای سال تا کنون تصادفات منجر به فوت ۷ درصد و تصادفات منجر به جرح ۱۱ درصد کاهش داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490644

مهمترین اخبار ایران و جهان: