نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 18:34

اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در شهرکرد

شهرکرد- رئیس اتاق اصناف شهرکرد گفت: تاکنون ۶۰ مورد بازرسی از فروشگاه‌های عرضه اقلام مصرفی مورد نیاز دانش‌آموزان در سطح شهرکرد انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حبیبیان عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار کرد: این طرح از ۱۵ شهریورماه آغاز شده است و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد، گشت‌های مشترک توسط بازرسان اتاق اصناف، سازمان صمت و اداره‌کل تعزیرات حکومتی در این طرح نظارتی حضور فعال و مؤثر دارند.

وی با بیان اینکه دو اکیپ بازرسی از اتاق اصناف در سطح شهرکرد از ۸ صبح الی ۱۳ فعال هستند، افزود: از زمان اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس ۶۰ مورد بازرسی در شهرکرد انجام شده است و در همین راستا دو مورد پرونده تخلف تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رئیس اتاق اصناف شهرکرد با اشاره به اینکه سه اتحادیه کیف و کفش، پوشاک و لوازم‌التحریر در فرآیند اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس دخیل هستند، ادامه داد: مواردی از قبیل نصب برچسب قیمت، رعایت سود مجاز فروش، عدم عرضه خارج از ضابطه اقلام مصرفی دانش‌آموزان، جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در این بازرسی‌ها مورد توجه بازرسان قرار می‌گیرد.

حبیبیان با تاکید بر اینکه برای رفاه حال شهروندان پنج فروشگاه در سطح شهرکرد اقلام مصرفی مورد نیاز دانش‌آموزان را با تخفیف ۱۰ الی ۱۵ درصدی به‌فروش می‌رسانند، عنوان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات واحدهای صنفی را با شماره تماس ۳۲۲۶۲۳۲۴ به بازرسان اتاق اصناف شهرکرد گزارش دهند.

وی خاطرنشان کرد: دست‌فروشان در سطح شهر شهرکرد اقدام به فروش لوازم‌التحریر و کیف و کفش مورد نیاز دانش‌آموزان می‌کنند، متأسفانه شکایات از این دست‌فروشان قابلیت پیگیری و رصد را ندارد.

رئیس اتاق اصناف شهرکرد اضافه کرد: دست‌فروشان عمدتاً برخی اقلام پرمصرف را با قیمت کمتر به فروش می‌رسانند تا توجه مشتری را جلب کنند، اما برخی اقلام را با قیمت بسیار بالاتر به فروش می‌رسانند و عموماً مردم متوجه گران‌فروشی این قشر نمی‌شوند.

حبیبیان در پایان در خصوص مقدار سود مجاز برای فروش اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان، اظهار داشت: میزان سود مجاز برای لوازم‌التحریر ۱۲ درصد، برای پوشاک ۲۰ درصد و برای کیف و کفش ۱۵ درصد است، بازرسان این سود مجاز را بر اساس فاکتور خرید تطابق می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496888

مهمترین اخبار ایران و جهان: