نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 10:58

درخواست «غیرمعمول» سفرای اروپایی از تل‌آویو

سفرای چند کشور اروپایی، کانادا و استرالیا، «درخواستی» در خصوص ورود فلسطینی‌های دو تابعیتی به اراضی اشغالی طرح کرده‌اند و یک روزنامه اسرائیلی، این درخواست را « غیرمعمول» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «اسرائیل هیوم»، امروز (چهارشنبه، ۱۳ سپتامبر)، گزارش داد که سفرای چند کشور عضو اتحادیه اروپا، کانادا و استرالیا، چند هفته‌ای است که درخواست «غیرمعمولی» به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ارائه کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه، این سفرا از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خواسته‌اند که به فلسطینی‌های دوتابعیتی که تابعیت این کشورها را دارند، مانند فلسطینی‌های دارای تابعیت آمریکا، اجازه ورود به اراضی فلسطین اشغالی را بدهد؛ امری که به معنای دادن مجوز ورود آزادانه و بدون هیچ قید و شرطی به «اسرائیل» به ده‌ها هزار فلسطینی است.

اسرائیل هیوم، این درخواست را غیرمعمول دانست و آن را از پیامدهای اجرای برنامه آزمایشی معافیت روادید آمریکایی دانست که از ژوئیه گذشته به فلسطینی‌های دارای تابعیت آمریکایی که در کرانه باختری و غزه زندگی می‌کنند، اجازه ورود به مناطق خط سبز را داده است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به این طرف‌ها اعلام کرده که چنین امری میسر نیست و «شاباک» مخالف تسهیل ورود فلسطینی‌های دو تابعیتی به اراضی فلسطین اشغالی است. 

روزنامه هارتص، اواخر تیرماه گذشته بود که گزارش داد، تل‌آویو در راستای پیوستن به برنامه لغو رواید ایالات متحده قوانین تازه‌ای وضع می‌کند که سفر آمریکایی‌های فلسطینی، سوری و ایرانی‌تبار به اراضی اشغالی فلسطین را آسان می‌کند. به این ترتیب از این پس شهروندان آمریکایی با تبارهای مذکور نیاز نیست رویه بررسی‌های امنیتی ویژه در کنسولگری‌های اسرائیل را طی کنند. شهروندان آمریکایی فلسطینی‌تبار نیز به جای پل النبی در اردن می‌توانند از طریق فرودگاه بین‌المللی بن گورین تل‌آویو وارد اراضی اشغالی شوند.

اما فلسطینی‌های ساکن نوار غزه دارای تابعیت آمریکا، برای ورود به اراضی اشغالی همچنان باید از طریق گذرگاه النبی اقدام کنند و دست‌کم ۴۵ روز قبل از سفر از رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی برای چنین سفری درخواست بدهند تا پس از بررسی‌های امنیتی به آن‌ها مجوز ورود داده شود. 

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498000

مهمترین اخبار ایران و جهان: