نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 00:05

مجتمع‌های بین‌راهی در خدمت زائران اربعین

رئیس اداره سرمایه‌گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از اجرای طرح آماده‌سازی چهار مجتمع‌های خدماتی و رفاهی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: این طرح با عنوان پویش راه نجات اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس زنجان، حسن کلانتری، رئیس اداره سرمایه‌گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به این اینکه چهار مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی آماده ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی است، اظهار کرد: با توجه به افزایش میزان ترددهای جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای کاهش تصادفات در اربعین، اقدام به اجرای پویش راه نجات در خدمت‌‌دهی مناسب به زائران اربعین حسینی کرده است.

رئیس اداره سرمایه‌گذاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان شهر آفتاب ابهر، کیلومتر ۴۹ اتوبان زنجان- قزوین، مجتمع ولایت، کیلومتر ۳۵ محور قیدار - همدان، مجتمع قمر بنی‌هاشم، کیلومتر ۲۷ محور قیدار- ابهر، مجتمع امام خمینی، کیلومتر ۵۰ محور زنجان- بیجار را چهار مجتمع آماده پذیرایی از زائران اربعین اعلام کرد.

وی ادامه داد: مجموعه‌های خدماتی _رفاهی به منظور فراهم‌ کردن آسایش و رفاه بیشتر برای رانندگان و مسافران از طریق ارائه خدمات متمرکز و مناسب‌، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده‌ها و تمرکز در یک مکان، تسهیل نظارت، ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها، کاهش مزاحمت‌های ترافیکی و سوانح جاده‌ای و دسترسی رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز شکل گرفته است.

کلانتری بر لزوم بازدید‌های منظم کارشناسان راهداری شهرستان‌ها از مجتمع‌های خدماتی، رفاهی بین‌راهی حاشیه راه‌ها در دوره سفر اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: در این راستا لزوم نظافت کامل نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، نظافت عمومی داخل مجتمع‌ها به تمامی مالکان مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان ابلاغ شده است.

رئیس اداره سرمایه‌گذاری همچنین از استقرار و آمادگی کامل تیم‌های گشت راهداری در مسیر زائران اربعین خبر داد و گفت: گروه‌های ثابت و سیار راهداری در ایام سفر اربعین در مسیر زائران مستقر می‌شوند.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472300

مهمترین اخبار ایران و جهان: