نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 10:47

دولت برلین خلبان انتحاری است که اقتصاد کشور را نابود کرده است

عضو پارلمان آلمان دولت این کشور را به یک خلبان انتحاری تشبیه کرد که اقتصاد را نابود می‌کند اما اقتصاد روسیه را با وجود تحریم‌های غرب در مسیر توسعه توصیف کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، سویم دادلین، عضو پارلمان آلمان، دولت این کشور را به یک خلبان انتحاری تشبیه کرد که اقتصاد کشور را نابود می‌کند، در حالی که اقتصاد روسیه با وجود تحریم‌های غرب که برلین نیز به آن پیوسته است، به توسعه خود ادامه می‌دهد.

دادلین تاکید کرد: اقتصاد آلمان رو به افول است در شرایطی که اقتصاد روسیه با وجود تحریم‌های گسترده غرب علیه آن در حال توسعه است.

این نماینده پارلمان آلمان گفت: اقتصاد آلمان در سه ماهه گذشته افول داشته است و منطقه یورو نیز با رکود تهدید می‌شود، در حالی که انتظار می‌رود اقتصاد روسیه امسال با وجود تحریم‌ها ۲.۵ درصد رشد کند.

وی افزود: دولت فدرال آلمان مانند یک خلبان انتحاری رفتار می‌کند، سیاست را جایگزین اخلاق مشکوک می‌کند و به رضایت واشنگتن می‌بالد.

دادلین به اظهارات آنالینا بوربوک، وزیر امور خارجه آلمان اشاره کرد که در آن از ناامیدی خود از ناکارآمدی تحریم‌ها علیه روسیه صحبت کرد و گفت: این متناقض است که تحریم‌ها روسیه را تقویت کرده، در حالی که اقتصاد آلمان آشکارا در حال فروپاشی است.

پیش از این، مطالعه جدیدی که توسط موسسه "Demoscope of Ansbach" تهیه شده بود، نشان داد که نیمی از جمعیت آلمان با توجه به مسیر فعلی دولت، تأثیر تحریم‌ها علیه روسیه و تورم و کاهش رشد جهانی از روند افول اقتصاد این کشور می‌ترسند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480988

مهمترین اخبار ایران و جهان: