نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 09:31

مردم مرزنشین درح پای کار خدمت رسانی به زائران اربعین

بیرجند-مردم مرزنشین شهر درح شهرستان سربیشه این روزها در قالب موکب جانثاران حسینی در شهر کاظمین در سه بخش خدماتی، پذیرایی و فرهنگی به زائران اربعین خدمت ارائه می کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: از مرزهای شرقی، مرز مشترک ایران و افغانستان خود را به غرب کشور رسانده و راهی مسیر عشق شده اند تا به زائران اباعبدالله خدمت رسانی کنند.

مقصود موکب داران و مردم شریف منطقه درح شهرستان سربیشه است که این روزها در شهر کاظمین با برپایی موکب پذیرایی، خدماتی و فرهنگی به زائران اربعین خدمت ارائه می کنند.

محمد رضا دهقان، مسئول موکب جانثاران ابا عبدالله حسینی شهر مرزی درح در گفت و گو با خبرنگار اعزامی مهر به عتبات اظهار کرد: این موکب با ۴۵ خادم در شهر کاظمین در حال خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله است.

مسئول موکب جان نثاران اباعبدالله شهر درح ادامه داد: موکب ما در سه بخش پذیرایی، فرهنگی و خدماتی فعالیت می کند.

دهقان با بیان اینکه برنامه پذیرایی ما با برنامه پذیرایی با صبحانه و چای از زائران شروع می شود، بیان کرد: دو هزار وعده صبحانه، سه هزار پرس ناهار و سه هزار شام در ایام اربعین بین زائران توزیع می کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه خدماتی نیز یک آرایشگاه مردانه و خیاطی برای تعمیر لباس زائران دائر کرده ایم، افزود: در حوزه فرهنگی نیز مسئول کانون فرهنگی آدینه مستقر در مصلی نماز شهر درح همراه ما برنامه های فرهنگی متعددی چون کتابخوانی و ادعیه خوانی را اجرا می کند.

دهقان افزود: تنها عشق به حسین (ع) می تواند افراد را از مرزهای شرقی به این نقطه برساند و خدمت به زائر را شرف خود بداند.

وی گفت: سال اولی که برای خدمت رسانی به شهر کاظمین آمدیم دقیق نمی دانستیم چه کاری باید انجام دهیم ولی کم کم برنامه ها به صورت معجزه گونه درست شد.

مسئول موکب جان نثاران اباعبدالله شهر درح یادآور شد: در شهر درح عشایری وجود دارند که شاید خود در حوزه مادی با مشکلات زیادی رو به رو باشند ولی کار به خدمت زائر اربعین که می رسد همه داشته های خود را به میدان می آورند که خود نشان از یک عشق والا دارد.

دهقان یادآور شد: حتی اگر با دادن یک استکان چای به زائر خستگی را از تن او در بیاوریم کار بسیار بزرگی کرده ایم.

وی گفت: معجزات بسیاری در مسیر خدمت رسانی به زائر اربعین دیده ام و برای همین در سال های آتی نیز با عشق در این مسیر قدم بر می دارم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480700

مهمترین اخبار ایران و جهان: